Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Få bort en förfrågning från dun and bradstreet

Viktig medlem
Poäng: 52
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Jag undrar om man kan få bort den förfrågningen från dun and bradstreet, då jag var på power idag skulle köpa telefon , men expiditen sa bättre du tar abbonemang så kan jag ge rabatt, det går inte sa jag för jag har skuldsanering som blir klar på måndag. då sa han att jag har varit med om det förut att ett par dagar innan saneringen är över så brukar det gå igenom ändå, det gjorde det ju inte ,blir så frustrerad en idiot som man är lita på dåren. så går det att få bort den ? mvh

Förr var det [email protected] man mailade om det blivit fel eller kunnat återkalla en upplysning.

Vet inte om det är samma mail idag. Men börja där

Om Du själv gick med på att det skulle tas en upplysning blir den nog svår att bli av med, även om Du ”lurades” av expediten.
Men kan ju vara värt ett försök, är ju ord mot ord :tummen:

Kollade hemsidan och såhär står det idag under FAQ:

https://www.dnb.com/sv-se/kontakt-och-hjalp/faq-for-privatperson.html

"Jag har fått en upplysningskopia och anser att legitimt skäl inte funnits, vad gör jag?"

"Om någon har tagit en kreditupplysning på dig och du anser att legitimt behov inte funnits, kan du kontakta vår kundservice på [email protected], alternativt via telefon 08-558 059 00. När du kontaktar oss och ifrågasätter att legitimt behov har funnits, då är vi skyldiga att utreda frågan. Under utredningen kontaktar vi den kund som har beställt kreditupplysningen och ber dem förklara skälen till att kreditupplysningen har beställts. När vi har fått ett svar gör vi en bedömning av om vi anser att legitimt behov har funnits då kreditupplysningen beställdes. Du får då också information om vad vi har kommit fram till i vår utredning."

Ifrågasätter du upplysningen kommer Power bli kontaktade. Sen när dnb hört både din och powers story så bestämmer dom vad som ska göras

Kollade hemsidan och såhär står det idag under FAQ:

https://www.dnb.com/sv-se/kontakt-och-hjalp/faq-for-privatperson.html

"Jag har fått en upplysningskopia och anser att legitimt skäl inte funnits, vad gör jag?"

"Om någon har tagit en kreditupplysning på dig och du anser att legitimt behov inte funnits, kan du kontakta vår kundservice på [email protected], alternativt via telefon 08-558 059 00. När du kontaktar oss och ifrågasätter att legitimt behov har funnits, då är vi skyldiga att utreda frågan. Under utredningen kontaktar vi den kund som har beställt kreditupplysningen och ber dem förklara skälen till att kreditupplysningen har beställts. När vi har fått ett svar gör vi en bedömning av om vi anser att legitimt behov har funnits då kreditupplysningen beställdes. Du får då också information om vad vi har kommit fram till i vår utredning."

Ifrågasätter du upplysningen kommer Power bli kontaktade. Sen när dnb hört både din och powers story så bestämmer dom vad som ska göras
Jag skall kontakta dom när kreditupplysning blir registrerad för jag ser ingen än ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp