• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Få lön förskott

Hejhej92

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Mars 2019
Meddelanden
209
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Det går inte få intjänad lön utbetald i förskott, de jag jobbat i oktober och ska få utbetalt i november går alltså inte få ut nu tidigt i november?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Jobbar man på en mindre arbetssplats kan man ibland få ett löneförskott som dras av vid löning men det är bara på goodwill!
 

MrPosted

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
6 September 2020
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
71
Poäng
217
Det går inte få intjänad lön utbetald i förskott, de jag jobbat i oktober och ska få utbetalt i november går alltså inte få ut nu tidigt i november?
Som ovan, beroende på din arbetsgivare,
Prata med löneavdelningen/din chef
Annars finns förskottslön.se men det kostar självklart
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
912
Poäng
817
Det går inte få intjänad lön utbetald i förskott, de jag jobbat i oktober och ska få utbetalt i november går alltså inte få ut nu tidigt i november?
Det går absolut men är upp till arbetsgivaren om det går med på det
 

Hejhej92

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Mars 2019
Meddelanden
209
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Ja de skulle återkomma inom kort, alltså inget tvärnej. Känns som de borde vilja hjälpa en av deras arbetare i en lite problematisk situation och borde vara än större chans när lönen betalas ut typ som nu de jag redan jobbat i oktober
 

Hejhej92

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Mars 2019
Meddelanden
209
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Har ni erfarenheter av att få förskottslön av ert jobb får ni gärna berätta gärna om ni har de som mig att de ni jobbat får ni utbetalt månaden efter
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
446
Mottagna reaktioner
175
Poäng
367
Ja de skulle återkomma inom kort, alltså inget tvärnej. Känns som de borde vilja hjälpa en av deras arbetare i en lite problematisk situation och borde vara än större chans när lönen betalas ut typ som nu de jag redan jobbat i oktober
Har du bara en kortare visstidsanställning?
kom ihåg sen bara om du får förskott att du kommer få mindre lön utbetalt senare, så du inte sätter dig i en ond spiral och tror det är något som arbetsgivaren kommer göra varje månad då det ger en hel del extra administrativt arbete.

nu är det inte för att låta negativ, men jag vet hur det kan bli
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
912
Poäng
817
Har ni erfarenheter av att få förskottslön av ert jobb får ni gärna berätta gärna om ni har de som mig att de ni jobbat får ni utbetalt månaden efter
Hade samma och var inga problem, dem sa att dem kan göra det 1 gång per år utan problem, skulle man behöva göra n andra kan man fråga men då krävdes en väldigt bra anledning
 

Hejhej92

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Mars 2019
Meddelanden
209
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Ja detta är första gången så kan ju hoppas de går bra då.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp