• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Få ner månadskostnad på lån under en kort period

skogen87

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
30 Oktober 2019
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Hej forumet!

Är det möjligt att få ner månadskostnaden på sina lån under en kort period, vi säger 3-4 månader eller nåt sånt ?
Bankerna de gäller är marginalen och collector , rätt stora lån på 150k och 250k, är de sjyssta när de gäller sånt här och hur ska man formulera sig om man tex skickar iväg ett mail till dessa och frågar? Vad för deal skulle man kunna få? Det är min fru som skulle behöva detta en kort period nu då hon är föräldraledig och vi skulle behöva få lite mer pengar över en kort period för att betala en annan sak.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Swifted

Aktiv medlem
Poäng: 87
Blev medlem
5 Januari 2022
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
21
Poäng
87
Hej forumet!

Är det möjligt att få ner månadskostnaden på sina lån under en kort period, vi säger 3-4 månader eller nåt sånt ?
Bankerna de gäller är marginalen och collector , rätt stora lån på 150k och 250k, är de sjyssta när de gäller sånt här och hur ska man formulera sig om man tex skickar iväg ett mail till dessa och frågar? Vad för deal skulle man kunna få? Det är min fru som skulle behöva detta en kort period nu då hon är föräldraledig och vi skulle behöva få lite mer pengar över en kort period för att betala en annan sak.
Många banker erbjuder amorteringsfritt under x antal månader. Då betalar du endast ränta och månadskostnaden blir ju inte alls lika hög. Kan ju vara läge att höra med dom och det är ju en vettig lösning om det ändå bara är under en kort period.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Hej forumet!

Är det möjligt att få ner månadskostnaden på sina lån under en kort period, vi säger 3-4 månader eller nåt sånt ?
Bankerna de gäller är marginalen och collector , rätt stora lån på 150k och 250k, är de sjyssta när de gäller sånt här och hur ska man formulera sig om man tex skickar iväg ett mail till dessa och frågar? Vad för deal skulle man kunna få? Det är min fru som skulle behöva detta en kort period nu då hon är föräldraledig och vi skulle behöva få lite mer pengar över en kort period för att betala en annan sak.
Tycker du ska ringa istället för Maila :) tror det gör det bättre :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 709
Mottagna reaktioner
7 106
Poäng
4 807
Antingen om du frågar efter amorteringsfritt under några månader eller om du kan förlänga återbetalningstiden på dina lån så får du generellt lägre månadskostnad mot att det tar längre tid att betala tillbaka.

Ett annat alternativ är att be om att betala hälften av det du betalar idag mot att du betalar resterande efter säg 4 månader men då skjuter du upp betalningar så frågan är om din ekonomi klarar av det. Detta alternativet brukar jag använda mot inkassobolagen om de inte nappar på andra alternativ.

Börja först med att fråga det som passar dig bäst. De kankse är villiga att ge dig en betalfri månad och sen annan hjälp de andra månaderna?

Men jag säger som Dunder, ring istället för att mejla.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp