Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Få till fryst ränta

hejsan, har en liten fråga slm jag hoppas någon med liknande erfarenhet kan svara på kanske.

Jag har ett lån som gick till Sergels för två månader sedan. Det ligger på ca 200 000kr. Fick till en avbetalningsplan där jag betalar 3500kr i månaden.
Men nu är det så att jag har sålt min lägenhet, så jag kommer kunna betala av en del av lånet i förtid. Finns det några möjligheter att man säg, ringer till dom och säger att man kan betala av 100 000kr och be dom att få sänkt eller frysa räntan helt?? Kan man deala till sig detta?

Tacksam för svar :)

Jag tror generellt att Inkassobolagen vill att det ska ha gått minst 6-12 månader innan de är villiga att diskutera sänkt eller fryst ränta men i ditt fall, om du säger att du kan betala halva skulden så tycker jag absolut att du har mkt bra förhandlingsläge!

Så ring och prata med dem!

hejsan, har en liten fråga slm jag hoppas någon med liknande erfarenhet kan svara på kanske.

Jag har ett lån som gick till Sergels för två månader sedan. Det ligger på ca 200 000kr. Fick till en avbetalningsplan där jag betalar 3500kr i månaden.
Men nu är det så att jag har sålt min lägenhet, så jag kommer kunna betala av en del av lånet i förtid. Finns det några möjligheter att man säg, ringer till dom och säger att man kan betala av 100 000kr och be dom att få sänkt eller frysa räntan helt?? Kan man deala till sig detta?

Tacksam för svar :)

Avslöja inte att du kan betala 100 000 kr direkt. Be om ett ackordförslag först!

Och vet någon vad det egentligen innebär att frysa räntan? Fryser man bara inkassobolagets ränta? Eller räntan för hela lånet??

Och vet någon vad det egentligen innebär att frysa räntan? Fryser man bara inkassobolagets ränta? Eller räntan för hela lånet??

Berätta för dom att du befinner dig i en tuff situation ekonomiskt och det hade hjälpt dig otroligt mycket om ett ackordförslag kunde erbjudas. Ackordförslag går ut på att inkassobolaget underlättar betalningen genom att bortse räntor och avgifter från lånet. Hur mycket beror på inkassobolaget eller bolaget skulden kommer från ursprungligen.

Frysa räntan betyder att man stoppar räntan från att ticka iväg. Självklart är det för hela lånet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp