Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Få till fryst ränta

Inkassoskulden är ny (2 månader), du har fått en avbetalningsplan som jag antar du följt. Jag tror det är för mycket att hoppas på en ackorduppgörelse i detta läget, men det beror så klart på vad de köpte din skuld för. Skulden är ju ganska stor, så de har en stor risk med den, så rätt formulerat är det nog inte omöjligt att frysa räntan. Du kan kanske säga att du har någon som kanske kan hjälpa till att lösa skulden om de fryser räntan?

Dom behöver inte ens ha köpt skulden. Dom kan driva den med inkassoåtgärder åt långivaren som ombud också. Är det så är det nog helt utsiktslöst att få ackord på mindre än kanske 95%..
Om dom sagt upp lånet rätt nyss det finns en skapligtä avbetalningsplan och man har inte ens provat vad kronofogden kan åstakomma, då är det inte mycket som talar för "jamen betala hälften så är det bra sedan" att dom skulle kunna gå med på typ 95% av totala skulden inkl ev ränta är att dom slipper ju då stå risken att behöva ta en större förlust senare och det kan vara värt några tusenlappar att slippa fortsatt hantering av ärendet

För min del så tror jag det bästa hade varit att fått fryst räntan. Förstår som ni säger att dom knappast kommer gå med på någon ackorsförhandling eftersom skulden är såpass ny och jag sköter betalningarna. Men får jag fryst räntan på detta genom att säg betala 50 000kr i en klumpsumma, så är det mycket vunnet för min del eftersom jag har andra lån som är dyrare. Dock är dom andra lånen inte dyrare nu när räntan på inkassot är hög..

Hoppas jag gör mig förstådd..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp