• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Få tillbaka pengar från skatten?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Ja och då ökar inte underskottet heller som i tur kommer att göra det svårt att få lån sen :)
Vet någon om hur stor är chansen att få ett samlingslån eller privatlån om har redan skulder lite över en miljon?
årsinkomst blir 622k som sagt.
Håller på att vänta bort alla ff för att komma ner i betyget.

Nordea verkar inte omöjlig om man ska tro @Terry_ men skuldsättningsgraden är väldigt hög även om inkomsten är god
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nomad

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
11 April 2022
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Nordea verkar inte omöjlig om man ska tro @Terry_ men skuldsättningsgraden är väldigt hög även om inkomsten är god
Jag har precis blivit kund hos dem och har det som lönekonto från och med förra månaden.
ska prata med dem när inkomstdeklarationen är uppladat och uppdaterat.
jag tror inte att jag har någon chans att få så stort lån hos dem men ska ändå prata med dem om det.
tack för tipset. :)
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Jag har precis blivit kund hos dem och har det som lönekonto från och med förra månaden.
ska prata med dem när inkomstdeklarationen är uppladat och uppdaterat.
jag tror inte att jag har någon chans att få så stort lån hos dem men ska ändå prata med dem om det.
tack för tipset. :)
Äger du någon fastighet? Om du är förmånskund har du vissa fördelar och tillgång till egen bankman. Lättare att ha kontakt med och förklara.
Jag fick oxå extrem bra deal fr Nordea. Blanko på 1050000kr a 3,95%. Nu har jag 3 spar engagemang (8000/m) hos de och lönekonto. Har huslån på 1,19 milj hos de.
Inkomst 650k. Du behöver inte vänta pga de begär ut kontoutdrag fr senaste 6 månader så de kan se inkomsten.
 

Nomad

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
11 April 2022
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Äger du någon fastighet? Om du är förmånskund har du vissa fördelar och tillgång till egen bankman. Lättare att ha kontakt med och förklara.
Jag fick oxå extrem bra deal fr Nordea. Blanko på 1050000kr a 3,95%. Nu har jag 3 spar engagemang (8000/m) hos de och lönekonto. Har huslån på 1,19 milj hos de.
Inkomst 650k. Du behöver inte vänta pga de begär ut kontoutdrag fr senaste 6 månader så de kan se inkomsten.
Det var ett bra tips och rekommendation. Dessvärre äger jag inte någon fastighet än, lönkonto är bara en månad gammal och kreditbetyg är super dåligt just nu.
Dessutom så lönen är inte så bra just nu, jag arbetar på två ställe men har sedan några månader inte jobbat mykcet och månadslönen är ganska låg just nu.
Jag tänker pratar med dem om några månader. Kreditbetyget är över 53% just nu så ingen mening att förvärra den ännu mer just nu.
tog de inte någon upplyssning på dig innan de gav dig ett besked?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Det var ett bra tips och rekommendation. Dessvärre äger jag inte någon fastighet än, lönkonto är bara en månad gammal och kreditbetyg är super dåligt just nu.
Dessutom så lönen är inte så bra just nu, jag arbetar på två ställe men har sedan några månader inte jobbat mykcet och månadslönen är ganska låg just nu.
Jag tänker pratar med dem om några månader. Kreditbetyget är över 53% just nu så ingen mening att förvärra den ännu mer just nu.
tog de inte någon upplyssning på dig innan de gav dig ett besked?
Precis, jag gav de min upplysning som man kan ta ut kostnadsfritt om du har minuc. Och de använde den för att se om förutsättningar fanns. Sedan skulle de ta UC men innan sade de att det skulle gå vägen om den visade vad jag redan delat. Så fick förhandsbesked.
 

Nomad

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
11 April 2022
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Precis, jag gav de min upplysning som man kan ta ut kostnadsfritt om du har minuc. Och de använde den för att se om förutsättningar fanns. Sedan skulle de ta UC men innan sade de att det skulle gå vägen om den visade vad jag redan delat. Så fick förhandsbesked.
Perfekt :) så kan jag också göra. Skickade du även lönespecifikationer? Eller kontoutdrag?
 

Nomad

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
11 April 2022
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Okej! Då vet jag om den hela processen.
tack för dina svar. ☺️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp