Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Får Intrum göra så här?

Hur vet du att dem köpt dem och inte bara driver in skulden?
Vilket som så spelar det ingen roll deras mål är ju att få in pengarna och betalar du inte så får dem pengarna genom kronofogden.
Intrum är ett av dem tuffaste att ha att göra med tyvärr men dem gör inget fel i säg
Svårt att se att Intrum följer god inkasso sed.

Hur vet du att dem köpt dem och inte bara driver in skulden?
Vilket som så spelar det ingen roll deras mål är ju att få in pengarna och betalar du inte så får dem pengarna genom kronofogden.
Intrum är ett av dem tuffaste att ha att göra med tyvärr men dem gör inget fel i säg
För att de de köpt de ifrån sagt det till mig. Enligt Intrums egna uttalanden i media så är de inte intresserade av att skicka någon till kronofogden, det gynnar inte heller dem eller de som ska ha pengarna att det skickas till kronofogden.

För att de de köpt de ifrån sagt det till mig. Enligt Intrums egna uttalanden i media så är de inte intresserade av att skicka någon till kronofogden, det gynnar inte heller dem eller de som ska ha pengarna att det skickas till kronofogden.
Det var ett UG program för några år sedan, Intrum var det inkasso som skickar flest till Kf.

Det är ju ngt som låter bra för dem att säga..
Om dem inte få betalat så gynnar det ju dem att skicka till kronofogden

Hej. Jag har 7 ärenden hos Intrum. Några små några stora. Intrum slår ju inte heller ihop sina ärenden utan varje ärende är för sig självt.
Jag har lagt fram ett förslag som innebär att få anstånd i augusti på den stora avbetalningsplanen för att betala av 3 av 7 skulder vilket gör att jag skulle ha 4 kvar för att sedan få anstånd i september på en annan avbetalningsplan för att lösa ytterligare en skuld och därmed då bara ha 3 skulder/ärenden kvar. De menar att de inte kan bevilja det då de då premierar en kund?!
Jag menar att min lösning är positiv i min väg mot skuldfrihet och jag kommer med en konkret plan.
Vem kontaktar man om man inte är nöjd med handläggningen? De borde rimligtvis ha någon över sig?
Ja det får dom göra. Kontakta Intrum igen är väl det du kan göra, det finns inget du kan överklaga till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp