• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Får KF mäta ut löneförhöjning?

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Lowell fick jag att dra tillbaka en skuld på ca:160 000 och fick till avbetalning på samma summa de fått från kfm via löneutmätning de senaste åren.
Avbet var på 4000/mån och de vill ha då ha en extra på 4000 direkt för att dra tillbaka.
Funkade bra då även de andra jag hade på kfm gick med på liknande deal så blev av med löneutmätning helt, annars hade det inte funkat.

Så Lowell kan vara snälla ibland, dock så varje halvår skulle avbetalning omförhandlas och de ville hela tiden att jag skulle betala mer. Så ökade med någon hundring varje gång men fick efter ett par år möjlighet att lösa bort dom helt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 778
Mottagna reaktioner
2 632
Poäng
1 857
Lowell fick jag att dra tillbaka en skuld på ca:160 000 och fick till avbetalning på samma summa de fått från kfm via löneutmätning de senaste åren.
Avbet var på 4000/mån och de vill ha då ha en extra på 4000 direkt för att dra tillbaka.
Funkade bra då även de andra jag hade på kfm gick med på liknande deal så blev av med löneutmätning helt, annars hade det inte funkat.

Så Lowell kan vara snälla ibland, dock så varje halvår skulle avbetalning omförhandlas och de ville hela tiden att jag skulle betala mer. Så ökade med någon hundring varje gång men fick efter ett par år möjlighet att lösa bort dom helt.
Riktigt kanon ju :) hade du hatt dom skulderna länge hos dom då som utmätning ?
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Riktigt kanon ju :) hade du hatt dom skulderna länge hos dom då som utmätning ?
Ja det hade legat för löneutmätning i 3-4 år ungefär tror jag.
Jag hade nyligen bytt jobb vi denna tid så de såg då även att det slutat komma in från kfm, så det sa jag även till dom när jag ringde att jag var arbetslös men vill fortsätta med samma summa de fått från kfm. Så alternativet var väl egentligen att de inte skulle fått något alls då.
Kanske inte hade fungerat om det fortsatt komma från kfm varje månad.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 778
Mottagna reaktioner
2 632
Poäng
1 857
Ja det hade legat för löneutmätning i 3-4 år ungefär tror jag.
Jag hade nyligen bytt jobb vi denna tid så de såg då även att det slutat komma in från kfm, så det sa jag även till dom när jag ringde att jag var arbetslös men vill fortsätta med samma summa de fått från kfm. Så alternativet var väl egentligen att de inte skulle fått något alls då.
Kanske inte hade fungerat om det fortsatt komma från kfm varje månad.
Tror också det gjorde mycket att du bytte jobb och det inte kom några pengar . Jag har själv försökt väldigt mycket hos dom :)
 

Pellenator

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
16 April 2021
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
En ny fråga, jag köpte häromveckan ett gymkort för 1400 kr vilket jag lämnade in kvitto på till löneadministratören då jag tänkte utnyttja min friskvård och på så sätt "få" mitt gymkort. Nu till saken så har hon lagt till det på kommande lön men betalat in det till KFM istället. Får de allvarligt mäta ut mitt friskvårdsbidrag också? Trodde det var lagstadgat..
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 824
Mottagna reaktioner
1 836
Poäng
1 277
En ny fråga, jag köpte häromveckan ett gymkort för 1400 kr vilket jag lämnade in kvitto på till löneadministratören då jag tänkte utnyttja min friskvård och på så sätt "få" mitt gymkort. Nu till saken så har hon lagt till det på kommande lön men betalat in det till KFM istället. Får de allvarligt mäta ut mitt friskvårdsbidrag också? Trodde det var lagstadgat..
Det verkar ju isåfall helt sjukt! Har de gjort rätt när de bokför det som lön då? Jag får alltid mitt friskvård redovisat separat.
 

Pellenator

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
16 April 2021
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Det verkar ju isåfall helt sjukt! Har de gjort rätt när de bokför det som lön då? Jag får alltid mitt friskvård redovisat separat.
Den står inlagd som friskvård på 1400 kr men jag har bara mitt förmånsbelopp under utbetalas... Lönetanten är ny och brukar ofta göra fel så lite därför jag undrar, trodde verkligen att man skulle få behålla friskvården iallafall.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 201
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
En ny fråga, jag köpte häromveckan ett gymkort för 1400 kr vilket jag lämnade in kvitto på till löneadministratören då jag tänkte utnyttja min friskvård och på så sätt "få" mitt gymkort. Nu till saken så har hon lagt till det på kommande lön men betalat in det till KFM istället. Får de allvarligt mäta ut mitt friskvårdsbidrag också? Trodde det var lagstadgat..

Du får återkomma med lagstöd, är nog bara kollektivavtal
 

Ester

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
28 Oktober 2017
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
154
Poäng
337
Den står inlagd som friskvård på 1400 kr men jag har bara mitt förmånsbelopp under utbetalas... Lönetanten är ny och brukar ofta göra fel så lite därför jag undrar, trodde verkligen att man skulle få behålla friskvården iallafall.
Jag jobbar med löner och vi räknar inte in friskvård som inkomst. För det är en förmån.
Det är inget vi räknar med till kfm. Utan den får man behålla.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp