Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fått dokument från kronofogden gällande utmätning

V.I.P
Poäng: 367
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Jag behöver svara på mina inkomster till kronofogden senast 14/10. Saken är den att jag avslutat min anställning 21/9 men får ett avgångsvederlag 23/10 på ett stort belopp. Ska jag skriva till dom att jag är arbetslös vilket jag faktiskt är just nu? Kommer dom dra min slutlön då? Den ligger på cirka 180K netto. Eftersom jag inte fått något nytt arbete än så skulle jag verkligen behöva spara så mkt som möjligt. Så sitter i en knivig situation.

Ja skriv att du är arbetslös om du är det. Kolla med arbetsplatsen om pengarna kan överföras till din partner/föräldrars konto istället (någon du litar på). Hur mycket är dina totala skulder på? Kan vara en bra idé att betala av skulderna om du siktar på att bli skuldfri, du får väl A-kassa i alla fall?

Ja skriv att du är arbetslös om du är det. Kolla med arbetsplatsen om pengarna kan överföras till din partner/föräldrars konto istället (någon du litar på). Hur mycket är dina totala skulder på? Kan vara en bra idé att betala av skulderna om du siktar på att bli skuldfri, du får väl A-kassa i alla fall?
är ej med i a-kassan :-(

Om utmätning sker direkt emot arbetsgivaren (specialbeslut) så blir det verkningslöst att försöka få utbetalningen till annans konto.

är ej med i a-kassan :-(
Inte alls bra. Bor du ensam? Hur mycket skulder har du? Du har några alternativ:
- betala av skulder med pengarna
- ta ut 10-15k från bankomaten
- öppna Revolut konto och gör en överföring dit så kanske inte KF når pengarna.
- skicka via Western Union till dig själv (max 30k) så kan du plocka ut pengarna kontant.

Allt beror på hur skuldsatt du är och om du bor ensam. Jag personligen hade prioriterat att betala av 100.000 till skulder och behållit 80.000 själv för utgifter, men det beror på. Har du 1M i skulder så kommer räntan äta upp dessa 100k, har du 300-400k i skuld så är det värt att satsa på att bli skuldfri och betala in. Detta är förutsatt att KF inte hinner få pengarna före dig.

Släppte precis allt för några månader sen. Kommer bli cirka 1,6miljoner i skulder. Alltid haft bra lön och kunnat vara flytande men tyvärr skedde mkt skit i mitt liv senaste året som gjorde att jag inte orkade mer. Får helt enkelt hitta ett nytt jobb. Har bra referenser men tyvärr arbetat inom finans så där är jag rökt pga anmärkningar. Blir att försöka överföra allt till familjemedlem om dom inte hinner sno slutlönen..

Släppte precis allt för några månader sen. Kommer bli cirka 1,6miljoner i skulder. Alltid haft bra lön och kunnat vara flytande men tyvärr skedde mkt skit i mitt liv senaste året som gjorde att jag inte orkade mer. Får helt enkelt hitta ett nytt jobb. Har bra referenser men tyvärr arbetat inom finans så där är jag rökt pga anmärkningar. Blir att försöka överföra allt till familjemedlem om dom inte hinner sno slutlönen..
Ja gör så! Kanske dags att söka nytt jobb och sikta på en skuldsanering. 1.6M är omöjligt att betala av om du inte har ett väldigt välbetalt arbete.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp