- Meddelanden
- 3 405
- Mottagna reaktioner
- 3 466
- Poäng
- 1 957
Det får du nog fråga Försäkringskassan om eftersom det ändrat reglerna från 1 april.Hej!
Är det någon som vet om jag tar semester en fredag kan jag då ta ut föräldraledigt lör och sön?
- Meddelanden
- 114
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 72
Tänkte om någon visste här, går snabbare här än att fråga domDet får du nog fråga Försäkringskassan om eftersom det ändrat reglerna från 1 april.

- Meddelanden
- 3 405
- Mottagna reaktioner
- 3 466
- Poäng
- 1 957
Jag ringde för ca en timma sen, kom fram på 2 minuterTänkte om någon visste här, går snabbare här än att fråga dom![]()

- Meddelanden
- 238
- Mottagna reaktioner
- 68
- Poäng
- 197
Svaret är nej.Hej!
Är det någon som vet om jag tar semester en fredag kan jag då ta ut föräldraledigt lör och sön?
Du som jobbar måndag till fredag och vill ta ut föräldrapenning på lördag eller söndag måste också ta ut föräldrapenning i minst samma omfattning på fredag eller måndag.
Föräldrapenning
Föräldrapenning – information om hur du ansöker, hur mycket du kan få och vilka regler som gäller för ledighet och ersättning vid barnets födelse.
www.forsakringskassan.se
- Meddelanden
- 114
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 72
Tusen tack för svar!Svaret är nej.
Du som jobbar måndag till fredag och vill ta ut föräldrapenning på lördag eller söndag måste också ta ut föräldrapenning i minst samma omfattning på fredag eller måndag.
![]()
Föräldrapenning
Föräldrapenning – information om hur du ansöker, hur mycket du kan få och vilka regler som gäller för ledighet och ersättning vid barnets födelse.www.forsakringskassan.se
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.