• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Förbehåll 2023

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Ja det är stor skillnad.
Det saknas som sagt stöd vad jag vet för omprövning initierad från kfms sida.
Ok! Har inge beslut än utan väntar på betalplan mitten av dec misstänker jag att de kan komma. Kan de va så att de räknar på dom nya beloppen då eller är de det gamla som gäller till års skiftet ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 825
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Ok! Har inge beslut än utan väntar på betalplan mitten av dec misstänker jag att de kan komma. Kan de va så att de räknar på dom nya beloppen då eller är de det gamla som gäller till års skiftet ?

Dom räknar påndet som gäller vid beslutstillfället.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 626
Mottagna reaktioner
6 207
Poäng
4 147
Ok, så de kommer räkna på det som är nästa år då eftersom jag inte kommer få beslut förens nästa år?
Det är förslaget det grundas på då det gäller även när beslut om skuldsanering kommer så nej det kan bli det som gäller nu om det inte ändras innan ditt förslag kommer.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Det är förslaget det grundas på då det gäller även när beslut om skuldsanering kommer så nej det kan bli det som gäller nu om det inte ändras innan ditt förslag kommer.
Ok ok! Så om de kommer ut att förbehållsbeloppet höjs 2023 och jag får förslaget mitten av dec så kommer de inte räkna på det nya? Varken på bränslet eller förbehållsbeloppet. Bränslet är de som är mest drygt då de skiljer så mycket från verkligheten förbehållsbeloppet gör inte mig så mycket så egentligen
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 626
Mottagna reaktioner
6 207
Poäng
4 147
Ok ok! Så om de kommer ut att förbehållsbeloppet höjs 2023 och jag får förslaget mitten av dec så kommer de inte räkna på det nya? Varken på bränslet eller förbehållsbeloppet. Bränslet är de som är mest drygt då de skiljer så mycket från verkligheten förbehållsbeloppet gör inte mig så mycket så egentligen
Förslaget räknas utifrån de förutsättningar som är nu.
Ändras det så får du ompröva.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp