Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förbehållsbelopp osv

Hur menar du med detta fetmarkerade?
Att när man har sambo med inkomst och man väljer att minska inkomsten så blir det allt eftersom också lägre förbehåll, eftersom den med högre inkomst(sambon) får stå för större del av det gemensamma

En fråga ang blanketten man ska fylla i inför löneutmätning, både jag och sambon har skulder hos kronofogden och vi ska väl fylla i vår del av kostnaden ex en hyra på 10000 då skriver väl man 5000 för min del och 5000 för sambons del?

En fråga ang blanketten man ska fylla i inför löneutmätning, både jag och sambon har skulder hos kronofogden och vi ska väl fylla i vår del av kostnaden ex en hyra på 10000 då skriver väl man 5000 för min del och 5000 för sambons del?
Nej du skriver vad hyran är, i faller ovan 10000. Kfm proportionerar hur mycket ni ska stå för var.

Nej du skriver vad hyran är, i faller ovan 10000. Kfm proportionerar hur mycket ni ska stå för var.
Ok så totaltbeloppet då. Om man betalar värme och vatten utöver hyran, ska man lägga till det på totalbeloppet?

Blir inte riktigt klok på det, står din månadshyra och inte totalen?

På blanketten står det såhär;

4. Bostadskostnader

Hyr du bostad anger du din månadshyra och värmekostnad om den inte ingår i hyran.

Senast ändrad:
Ok så totaltbeloppet då. Om man betalar värme och vatten utöver hyran, ska man lägga till det på totalbeloppet?

Blir inte riktigt klok på det, står din månadshyra och inte totalen?

På blanketten står det såhär;

4. Bostadskostnader

Hyr du bostad anger du din månadshyra och värmekostnad om den inte ingår i hyran.
Läs sista meningen så framgår det vad du ska ange

Ok tack Lasseman, ska fylla i den imorgon via e-tjänsten. Någon som vet på ett ungefär när löneutmätningen drar igång efter KFM har uppgifterna?

Beslut inom ett par dagar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp