Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Föreläggande om komplettering

Hej

har fått lite uppgifter som ska kompletteras för skuldsanerings ansökan.

tex. Redovisa med hjälp av skuldebrev när jag lagt om lån och hur mycket av ett lån som betalats med ett annat osv. Jag har försökt letat men jag har inte kvar skuldebreven och det är väldigt gamla lån. Alla är hos fogden just nu. De flesta aktörer jag lånat av har ju inte heller löst ut andra lån åt mig utan det har jag fått göra själv.

det är som sagt gamla lån och jag kan inte gå så långt tillbaka på internet banken heller.

har ni något tips på hur jag ska gå tillväga för att kunna hitta denna informationen?

Hej

tex. Redovisa med hjälp av skuldebrev när jag lagt om lån och hur mycket av ett lån som betalats med ett annat osv. Jag har försökt letat men jag har inte kvar skuldebreven och det är väldigt gamla lån. Alla är hos fogden just nu. De flesta aktörer jag lånat av har ju inte heller löst ut andra lån åt mig utan det har jag fått göra själv.

det är som sagt gamla lån och jag kan inte gå så långt tillbaka på internet banken heller.

har ni något tips på hur jag ska gå tillväga för att kunna hitta denna informationen?
Hej,
Om du inte har kvar skuldebreven kan du försöka kontakta de långivare du haft, även om det var länge sedan – de kan ibland ta fram gamla uppgifter. Du kan också begära ett registerutdrag från Kronofogden för att se när olika skulder registrerats, vilket kan ge en bild av när omläggningar skett.

Om du själv har betalat av lån med andra lån utan att det skett genom långivaren, kan du skriva en egen redogörelse där du förklarar hur det gått till, så får de ta ställning till det.

Lycka
till!

Hej

Jag vet att många gör detta själv (jag sökte också själv) MEN jag tog först kontakt med en budget och skuldrådgivare från min kommun, som hjälpte mig se över allt, och hur jag hittade all information osv osv.
Därefter hade jag stenkoll på min situation, och hade samlat ihop all info, vilket underlättade sedan när jag valde att söka sanering själv. Bara ett tips!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp