• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Föreläggande

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
6 v sen första föreläggande och har nu 13-14 förelägganden totalt och jag har inte skrivit på än . Inget har hänt . Undrar om jag hinner få ut majlönen oxå?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
799
Poäng
677
6 v sen första föreläggande och har nu 13-14 förelägganden totalt och jag har inte skrivit på än . Inget har hänt . Undrar om jag hinner få ut majlönen

Har du fått utslag? Alltså har de fastställt skulden?

I så fall är det bara hålla tummarna att du inte får besked om att de vill ha in uppgifter om din ekonomi. För då har du 14 dagar på dig att lämna de uppgifterna, som jag tolkat den infon jag fått fram går det ofta väldigt fort efter det.

Sitter i samma sits som dig och min tanke är att har jag inte fått förfrågan före den 4 maj är jag rätt säker på att jag får behålla maj lönen. 14+4=18 min arbetsgivare kör lönerna senast den 18.
 

lyxföllan

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
7 April 2023
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Varför river du inte bara av plåstret? Vad är poängen med att fortsätta leva från hand till mun månad efter månad?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 097
Poäng
10 087
Har ingen skuld att betala kommit så är det minst en månad bort
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Har du fått utslag? Alltså har de fastställt skulden?

I så fall är det bara hålla tummarna att du inte får besked om att de vill ha in uppgifter om din ekonomi. För då har du 14 dagar på dig att lämna de uppgifterna, som jag tolkat den infon jag fått fram går det ofta väldigt fort efter det.

Sitter i samma sits som dig och min tanke är att har jag inte fått förfrågan före den 4 maj är jag rätt säker på att jag får behålla maj lönen. 14+4=18 min arbetsgivare kör lönerna senast den 18.
Jag har inte fått fastställd skuld . Står 0 i skuld på Deras sida .
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Nej inget utslag el fastställd skuld . Men jag måsye ju skrivs på nu snart o ange inkomst uppgifter väl ?
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
799
Poäng
677
Har du inte skrivit på att du tagit emot dina förelägganden?
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 042
Mottagna reaktioner
558
Poäng
597
Vill du inte ha besök i hemmet eller på arbetet är det nog läge att skriva under nu. När du skriver under har du 10 eller 14 dagar på dit att komma med invändningar. Därefter ska dem fatta beslut om skuld att betala. Då har du ytterligare 14 dagar på dig att betala. Sen ska borgenärerna ansöka om verkställighet, dem ska skicka brev där du ska inkomma med dina redogörelser för dina inkomster/utgifter, även där har du 14 dagar på dig att agera. Du kommer hinna behålla maj lönen, garanterat. Juni, kanske. Men hade jag vart du hade jag skrivit under nu. 6v är ganska lång tid.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 097
Poäng
10 087
Vill du inte ha besök i hemmet eller på arbetet är det nog läge att skriva under nu. När du skriver under har du 10 eller 14 dagar på dit att komma med invändningar. Därefter ska dem fatta beslut om skuld att betala. Då har du ytterligare 14 dagar på dig att betala. Sen ska borgenärerna ansöka om verkställighet, dem ska skicka brev där du ska inkomma med dina redogörelser för dina inkomster/utgifter, även där har du 14 dagar på dig att agera. Du kommer hinna behålla maj lönen, garanterat. Juni, kanske. Men hade jag vart du hade jag skrivit under nu. 6v är ganska lång tid.
Nej sådär är det inte.

10 dagar att bestrida. Sen utslag.
Ansökan om verkställighet ska sedan göras, resulterar i brevet skuld att betala. Då har man 14 dagar innan utredning av tillgångar kan dra igång.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp