• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Företagare: Söka skuldsanering eller betala skulder med vinst?

Liz

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
12 Februari 2021
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Eller så får du börja försöka lösa dina skulder med lite mer engagemang och om något år pröva söka igen
Vem har sagt att jag inte har betalat på mina skulder? Har betalat in 383000kr på egen hand.

Inga pekpinnar tack när du inte har en aning om mina ”egna ansträngningar”
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Liz

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
12 Februari 2021
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Trist att höra. Men förstår beslutet, samtidigt som jag undrar hur de fick det underlaget? Såg de din ändrade årsinkomst eller uppgav du själv att du sagt upp dig…?
Jag berättade när de interjuvade mig. Frågan om vad som hände med min inkomst 2021 dök upp och jag valde att vara ärlig.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 822
Mottagna reaktioner
13 071
Poäng
10 087
Vem har sagt att jag inte har betalat på mina skulder? Har betalat in 383000kr på egen hand.

Inga pekpinnar tack när du inte har en aning om mina ”egna ansträngningar”
Ingen, der skrev jag inte heller, skrev lösas med lite mer engagemang då det var det som fattades sig i beslutet.
Pekpinnar sysslar jag inte med.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Jag berättade när de interjuvade mig. Frågan om vad som hände med min inkomst 2021 dök upp och jag valde att vara ärlig.
Ärlighet är jättebra… men att svara ”jag bytte jobb” hade ju å andra sidan inte varit oärligt det heller, och jag vill minnas att du hade en prognos/för avsikt att tjäna mer som egenföretagare för att betala mer på dina skulder? Om följdfrågan då blir varför du bytt hade det kanske kunnat vara en mer fördelaktig förklaring. Ibland går det ju inte som man tänkt med eget företag, särskilt inte med startups.

Jag tex hade tagit in ett stort kapital i mitt AB bara ett år före konkursen, gick in som borgen privat och kunde aldrig drömma om att det skulle komma att lasta mig privat så som företaget blomstrade 2019, sen när pandemin kom åts likviditeten på 1mkr snabbt upp. Sedan krig och prishöjningar etc ovanpå det också, 3 svajiga år minst sagt för många företagare och kommer pågå ett tag nu känns det som.

Har du släppt allt eller hur har du gjort?
 

Liz

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
12 Februari 2021
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Ärlighet är jättebra… men att svara ”jag bytte jobb” hade ju å andra sidan inte varit oärligt det heller, och jag vill minnas att du hade en prognos/för avsikt att tjäna mer som egenföretagare för att betala mer på dina skulder? Om följdfrågan då blir varför du bytt hade det kanske kunnat vara en mer fördelaktig förklaring. Ibland går det ju inte som man tänkt med eget företag, särskilt inte med startups.

Jag tex hade tagit in ett stort kapital i mitt AB bara ett år före konkursen, gick in som borgen privat och kunde aldrig drömma om att det skulle komma att lasta mig privat så som företaget blomstrade 2019, sen när pandemin kom åts likviditeten på 1mkr snabbt upp. Sedan krig och prishöjningar etc ovanpå det också, 3 svajiga år minst sagt för många företagare och kommer pågå ett tag nu känns det som.

Har du släppt allt eller hur har du gjort?
Ja du har rätt. Önskar ofta att jag inte förde min egen talan.

jag ska försöka överklaga med hjälpa av skuldhandläggaren på kommunen. Tycörr är de inte så bra här men måste försöka iaf
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp