• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Krea - Jämför 30 företagslån
2. Froda - Upp till 15 miljoner
3. Creddo - Jämför 20 företagslån
4. OPR-Företagslån - Upp till 1 miljon

Företagslån för nystartat i dålig sits

N

nystartad

Gäst
Poäng: 0
Hej någon här som har koll på om det finns någon som lånar ut till ett nystartat företag som behöver köpa in lager osv (enskild) där dom tillåter att man har skuldsaldo? (inte företaget utan jag) sökte hos Almi och dom ville bevilja mig men kan inte om jag har skuldsaldo...
 
  • Bästa Företagslån Krea Jämför 30 företagslån
  • Froda (Bisnode)

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Alla företagslån jag har haft har krävt att man visat resultaträkning för ett par månader, ibland år.
 

Pank

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
13 April 2012
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag undrar också om det finns något företag som lånar ut 50000 eller mindre till en enskild firma när ägaren har ett aktivt skuldsaldo. Inga skatteskulder finns.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Testa söka företagslån via lendo, men stalltipset är att det inte går, enskild firma är ju personen, så allt har skuldsaldo.
 

Pank

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
13 April 2012
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Förra året fick jag ett litet företagslån trots skuldsaldo. Det kanske finns någon kreditgivare som det kan fungera med? Lendo gick inte.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Förra året fick jag ett litet företagslån trots skuldsaldo. Det kanske finns någon kreditgivare som det kan fungera med? Lendo gick inte.

Vilken bank var det? Kolla med den igen?
Varför har du inte löst skulderna än?
 

Pank

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
13 April 2012
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag håller på att förhandla. Några bolag erbjuder att jag bara betalar tillbaka kapitalet och stryker räntan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp