• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Förfallet Avidalån

Hella

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
154
Mottagna reaktioner
60
Poäng
196
Mitt avidalån har förfallit. Det hade en ränta på ca 12% tror jag.. nui stod det att jag betalar 23.2%!Tycker att de varit konstiga och höjt räntan mycket redan från början. Varför? Är det här lånet någon slags kredit egentligen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Det är sant att de höjt räntan mer än andra, iaf för mig. Men från början fanns kontokredit och någon hybridvariant som var reggat som blancolån men som man ändå kunde ta ut pengar på.

Plötsligt ändrades det så att det endast blev blancolån utan uttagsfunktion. Även datumet för när lånet tagits skrevs om. Jag hade en ränta från början på 5,95, men på 18 månader har de höjt till 12%. Jag kan bara konstatera att jag är korkad som tog det där lånet.
 

Hella

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
154
Mottagna reaktioner
60
Poäng
196
Det är sant att de höjt räntan mer än andra, iaf för mig. Men från början fanns kontokredit och någon hybridvariant som var reggat som blancolån men som man ändå kunde ta ut pengar på.

Plötsligt ändrades det så att det endast blev blancolån utan uttagsfunktion. Även datumet för när lånet tagits skrevs om. Jag hade en ränta från början på 5,95, men på 18 månader har de höjt till 12%. Jag kan bara konstatera att jag är korkad som tog det där lånet.
Jag känner mej grundlurad. Tyvärr var det mycket pengar.:mad:
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 818
Mottagna reaktioner
13 064
Poäng
10 087
Det är väl den dröjsmålsränta ni avtalat om?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp