Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förfrågningar (2 st blanka)

Hallå!

Jag har 21st förfrågningar och en uc- score på 80% !!!
4 st ff kommer försvinna i mars och april. varav 2 st blanka från svea inkasso.

Hur stor skillnad kan de göra på uc betyget?

Jag har inte anmärkningar har inkomst som är hyfsad och 9k i underskott.

behöver ett lån men mina ff förstör för mig.

Mailade med en kontakt på handelsbanken som säger att Uc inte ska behöva vara avgörande, men de beror väl på vilken typ av uc det gäller.. mina är bara från lendo, svea, thorn etc och 20 av 21 av förfrågningarna gav avslag!

tacksam för svar

Hallå!

Mailade med en kontakt på handelsbanken som säger att Uc inte ska behöva vara avgörande, men de beror väl på vilken typ av uc det gäller.. mina är bara från lendo, svea, thorn etc och 20 av 21 av förfrågningarna gav avslag!

tacksam för svar
Hej, jag är i liknande situation, och alla svarar på samma sätt, men 99% av de ljuger, många säger att de kan bevilja trots anmärkningar, men de ljuger också. På Svea ekonomis hemsida står att de beviljar samlingslån upp till 50.000 kr utan säkerhet, med anmärkningar, men det stämmer inte alls, de vill att du har borgensman som har stabilt inkomst och så vidare. Jag försökte hos många, men alla säger, vänta tills uc förfrågningar försvinner, och jag har inte så mycket tid, för att situation är akut. Det är bara datasystem som bestämmer om lån, om systemet säger nej, det blir ingen individuellt bedömning. Det verkar så att de vill att folk hamnar på KF, istället att man får nån hjälp. Lycka till, och jag hoppas att du hittar nån lösning, jag kunde inte tyvärr...

Hallå!

tacksam för svar

Försvinner 2 blanka skulle jag gissa att du hamnar kring 20-25%

Varför tar kreditbolag blanka förfrågningar? Förra året ringde jag till Lindorff vid två tillfällen och fick en-två veckors uppskov för två räkningar på ca 500 kr/var. Efter att jag fick uppskovet såg jag att de tagit blanka förfrågningar? Utan att de talade om det innan så det måste vara rutin hos Lindorff men varför gör de det?

och vilka uc ff är värst, blanka eller "vanliga"?

De tar blank UC för att kolla din betalningsförmåga dvs att det finns utrymme i din ekonomi att fullfölja betalningar till dem antingen innan de skickar till KFM eller innan de beviljar avbetalningsplan eller uppskov på betalning som de gjorde i ditt fall med Lindorff . Jag har dock aldrig läst om att någon tagit blanka ff för att bevilja uppskov De absolut värsta förfrågningarna är blanka de kan rasera ditt kreditbetyg väldigt mycket.

Senast ändrad:
De tar blank UC för att kolla din betalningsförmåga dvs att det finns utrymme i din ekonomi att fullfölja betalningar till dem antingen innan de skickar till KFM eller innan de beviljar avbetalningsplan eller uppskov på betalning som de gjorde i ditt fall med Lindorff . Jag har dock aldrig läst om att någon tagit blanka ff för att bevilja uppskov De absolut värsta förfrågningarna är blanka de kan rasera ditt kreditbetyg väldigt mycket.

Jag ringde då en faktura gått till Inkasso (Lindorff) och frågade om jag kan betala typ 25 istället för den 18 (samma månad). Personen i telefon sa Ja och att hen lägger en notering om detta i deras system. Mer än så var det inte. I båda fallen gällde telefonräkningar från Tele 2 så det var små belopp! Ändå stod det att de tagit uc! Har inte varit med om att ngt annat bolag gjort det.

Jag ringde då en faktura gått till Inkasso (Lindorff) och frågade om jag kan betala typ 25 istället för den 18 (samma månad). Personen i telefon sa Ja och att hen lägger en notering om detta i deras system. Mer än så var det inte. I båda fallen gällde telefonräkningar från Tele 2 så det var små belopp! Ändå stod det att de tagit uc! Har inte varit med om att ngt annat bolag gjort det.
Det är ju verkligen att sparka på en som redan ligger ner tycker det är för jävligt att de gör så de kunde åtminstone talat om det när du ringde och bad om uppskov att de har som rutin att göra detta.

Det är ju verkligen att sparka på en som redan ligger ner tycker det är för jävligt att de gör så de kunde åtminstone talat om det när du ringde och bad om uppskov att de har som rutin att göra detta.

Håller med. Då visste jag inte att det fanns ngt som heter blanka ff utan trodde att ff kommer bara när man sökt lån. Tycker det är ytterst märkligt att göra så och speciellt när det gäller anstånd med 7-10 dagar och på så s må belopp. Men tyvärr bara att gilla läget och hoppas att jag inte hamnar där igen!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp