Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förhandla bort ränta

Såsom rubriken lyder, går det att förhandla bort upplupen ränta på lån?? Jag har ett lån på 73.000 som jag ej betalt på under 1,5 år. Nu har ett inkassobolag hotat med KFM, jag har möjlighet att betala ca 63.000, går dom ens med på sånt? Tips på hur man kan göra??

Fråga dom om ett ackordförslag kan erbjudas.

Inkassobolaget som skulden ligger hos, kan genom att erbjuda dig ett ackordförslag, bli av med skulden fortare. Ett ackordförslag innebär att man kommer överens om att skulden reduceras, så att en liten/stor del av räntorna och avgifterna försvinner. Antingen kommer du själv överens med Inkassobolaget genom att erbjuda dom ett förslag som dom sedan får ta ställning till, eller så bestämmer dom själva det ("Take it or leave it").

Du har en fördel i att dom inte har kunnat utmäta dig på skulden under en lång period. Så jag tror chanserna är stora. Det finns endast en aktör som nekat mig bestämt genom åren och det är Norwegian Bank.

Ja, det går. Men varje fall är unikt, så ingen kan säga om det kommer gå i det här fallet.

När jag gjorde det var det min sambos skuld. Jag kontaktade långivaren och sa att jag kunde tänka mig hjälpa henne, men att jag inte hade möjlighet att betala hela summan, fanns det någon deal vi kunde göra? Då tog de bort räntan.

Kan man göra liknande på lån som är 100% skött och alltid betalt i tid? Om man löser in hela summan dvs? Eller går inte det?

Kan man göra liknande på lån som är 100% skött och alltid betalt i tid? Om man löser in hela summan dvs? Eller går inte det?
Är det skött så är det ju ingen upplupen ränta att bekymra sig över, och har man pengar att lösa hela lånet så är det bara att göra det, som konsument är det inga problem

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp