Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förhandla med banker för att få ner månadskostnad?

Hej! Har äntligen gjort 2 saker som jag givetvis borde gjort för länge sedan, nämligen en budget och bokat tid på hos skuldrådgivningen. Det jag ser i budgeten är väl ungefär som jag misstänkte, att när krediter och blankolån är betalda skulle jag ändå klara mig hyfsat. Dock tillkommer ett gäng avbetalningsplaner från inkasso vilket är det som sänker mig. Har lyckats få hyfsade planer hos de flesta utom hos Avida som verkar vara fullständigt omöjliga.

Som synes är det avbetalningsplanerna jag behöver bli av med, så denna månaden har jag ringt alla banker och försökt få anstånd för att kunna slutbetala några inkasso ärenden. Fick betalfritt hos någon, betala lägre hos några och lyckades skjuta upp 2 till nästa månad och betala dubbelt då.

Skulle dock behöva slippa blancolånen under ca 2 månader till för att få bort det värsta hos inkasso. Antar att man kan ringa o säga precis som det , att man är nära o ge upp o släppa allt men att man vill ge det en sista chans.

Får se vad skuldrådgivaren säger, men tar gärna emot lite tips o förslag under tiden, lite skönt o skriva av sig lite om inte annat :)

/Nisse

Har du pratat med både inkassobolag och dina kredit- och långivare?

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp