Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förklaringstid, bestrida

Jag ringde kfm och blev delgiven ärenden per telefon. Jag fick då ett datum dvs idag som sista dag för bestridan. För säkerhets skull ringde jag några dagar senare och fick då tisdagen för att det är röda dagar. Jag är nu orolig att personen första gången räknade fel dvs att det kanske var igår. Hur räknar man dessa 10 dagar? I mitt jobb räknar man dag 1 dagen efter ankomst.

Ingen som vet? Är så sjukt stressad över detta.

Om du tycker att skulden är felaktig och ska bestrida den så är det väl bara att bestrida

Det har jag gjort för det är fel men är rädd att jag bestridit för sent pga fel info. Tänker med på de där 10 dagarna och hur de beräknas.

Har tyvärr ingen särskild koll på hur man räknar, tror dock inte man tar hänsyn till röda dagar

Om du ska bestrida varför vänta till sista stund då?

För att jag försökte få tag på fordringsägaren.

Någon tidigare gång har jag på mail fått svar på sista dag, och då räknades den personen med röda dagar.

Men efter att jag har hört och läst att de gör fel ibland så blir jag orolig. De verkar inte backa från det sen oavsett.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp