Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förr eller senare

löser det sig för oss alla. För första gången på 10 år behövde jag inte exakt kalkylera i förväg hur mycket jag kunde handla för (mat och andra nödvändigheter och det på ÖB). Den känslan kan jag inte beskriva med ord. Köpte absolut inget onödigt och det absolut billigaste som fanns. Det sitter så hårt efter 10 års slit och skit. Min resa är inte slut än men har fått andrum och tack för det, annars hade jag fått stänga av tillvaron ett tag. Kom jag dit jag är idag så kommer vem som helst av er att göra det. Det är jag övertygad om men resan dit är tuff, onödigt tuff ibland (eftersom iaf jag inte stoppade eländet i tid). Kram!

Tack, det där behövde jag höra idag! Mörk dag.

Men om det är mörkare än mörkast, då kan det väl ändå bara bli ljusare?

Jag har också haft såna dagar och många såna. Varje gång skrev jag av mig på detta forum och fick stöttning för att orka lite till eller hitta någon lösning (dessvärre ofta för stunden). Jag vet att många av er inte vill släppa allt till kfm etc, det vill jag inte heller men kan nu med lite perspektiv säga att jag lätt bytt senaste årens själsliga plågor till löneutmätning. Jag vet också att när man är mitt i skiten så ser man alla kortsiktiga lösningar som Guds gåvor medan de i realiteten är en helt annan herres verk (är inte troende men symboliken passade).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp