• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Försenad bolåneinbetalning

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Vad pratar du om? Kontokredit? TS har en betalning på ett bolån han inte kan betala. Det som sker är att han får en påminnelse att betala. Skulle han sedan strunta i denna och nästa räkning kan ett ev. Kravbrev komma. Konrokredit har verkligen ingenting med ett bolån att göra

När jag varit sen med mitt bolån( Swedbank )så har det stått tex bolån xxxxxxxx

avtalad kredit på xxxxxär ej reglerad. Vänligen betala omgående. Sitter ej hemma men kan ge ett exakt exempel när jag kommer hem.

Jag menar inte att skulden sägs upp denna månad. Har varit över 28 dagar sen med betalningen utan mer problem än att jag fått betala extra avgifter.

Nu sitter hen inte som ensam låntagare utan har en medsökande. Det skulle vara konstigt om denne inte underrättas om ùV¨P¸JœO\K*ÍJ‰ ‘ñG'jÑËÑÊœxñ¿Ü}ï•blir. Om det sker om en, två eller 4 veckor beror säkert från bank till bank.

Som jag tolkar TS inlägg, om TS är densamme( svårt och veta när båda inläggen kommer från ej namngivna forumister) som medger att han varit sen varje månad en längre tid så är nog chansen inte så stor att man kontaktar hens medsökande. Hade banken haft den rutinen hade det redan skett.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
Har erfarenheten att ett bolån sägs upp först om du hamnar 3 månader efter med betalningen. Så att hoppa över en månad och betala ikapp nästa skall inte vara några problem. Kommer en påminnelse efter halva månaden och betalar du inte efter en månad så du hamnar 2 månader efter kommer det därefter en förvarning om uppsägning som träder ikraft när du har 3 obetalda avier.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Har bolån hos SBAB som jag av 4900 varje månad bara kunde betala 1000 på i juli nu får jag betala 1000 extra augusti-november så jag kommer ikapp men detta avtal fick jag för att jag frågade innan.
 

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Se ALLTID till att betala era bolån eller lån ni har ihop med andra. Summan som tas upp är inte större än att Du skulle kunnat fått ihop pengar, eller en del av skulden. Vet ej bakgrund till varför men om det handlar om att undvika sin första betanmärkning så kan det finnas fog för det. Har man sedan tidigare betalningsanmärkningar så kan man ta ett par till. 1-5 gör knappast någon skillnad för snabblån.se och vid kontakt med bank rasar det ändå genom att nuvarande bolån inte skötts.

Säger inte hur du skall göra eller ha fjort utan mer efter hur jsg själv hade löst det. när jag får min första betanmärkning så är det färdiglånat på 3 år ändå både vad det gäller seriösa och oseriösa aktörer.

Hoppas det löser sig för dig och att du hinner ikapp med bolåneskulden.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Vet ej vilken bank du har men vi har Swedbank och har legat efter med bolånet i perioder. Swedbank skickar en påminnelse efter ca 1-2 veckor och betalar man nästa månad så händer det inget. Och speciellt nu i o m Corona så har bankerna större förståelse. Antingen kan du ringa upp fin bank och förklara situationen eller så betala så fort du kan.
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Ansök om amorteringsfritt framåt.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Eller 7 år retroaktivt för det är så gammal tråden är ;)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Eller 7 år retroaktivt för det är så gammal tråden är ;)
Wtf hahahahaha men hur sjutton kunde tråden poppa upp bl senaste inlägg. Men bra Brorsan att du är vaken.
Haha ja så gamla penningsbekymmer går nog inte att lösa
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp