Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Försenad med att svara tingsrätten!

Hej,
Jag bestred en skuld från ett sms kreditbolag som valde att skicka in ärendet till tingsrätten. Jag har bevis på att skulden är betald men varit borta hemifrån i 2.5 veckor. Under denna tid har jag fått en förenklad delgivning, det andra brevet där det bara står datum skuld å målnummer. Jag har inte fått det första brevet med alla uppgifter och hur man sen går tillväga för att svara. Nu vet jag hur man gör detta men problemet är att mitt svar skickades in 1 dag efter att de 14 dagarna gått ut. Det står att kommer inget svar in innan de 14 dagarna kan domstolen meddela tredskodom, är detta alltid fallet eller finns det chans att de hinner ta sig an mina "bevis" som skickades in 1 dag försent innan de gör detta?

Mvh, Stressad själ

Hej,
Jag bestred en skuld från ett sms kreditbolag som valde att skicka in ärendet till tingsrätten. Jag har bevis på att skulden är betald men varit borta hemifrån i 2.5 veckor. Under denna tid har jag fått en förenklad delgivning, det andra brevet där det bara står datum skuld å målnummer. Jag har inte fått det första brevet med alla uppgifter och hur man sen går tillväga för att svara. Nu vet jag hur man gör detta men problemet är att mitt svar skickades in 1 dag efter att de 14 dagarna gått ut. Det står att kommer inget svar in innan de 14 dagarna kan domstolen meddela tredskodom, är detta alltid fallet eller finns det chans att de hinner ta sig an mina "bevis" som skickades in 1 dag försent innan de gör detta?

Mvh, Stressad själ
Ring tingsrätten och kolla direkt imorgon

Har för mig att det är 14+14 dagar.
Att tingsrätten räknar med en delgivning inom 14 dagar + 14 dagar att svara så totalt 28 dagar men kika för säkerhets skull med rätten imon. Dom bits inte :)

Hej tack för svar, har pratat med de idag och ska kolla med igen imorgon då jag var stressad och missade att fråga om detta, inte alls insatt i tredskodomar eller något med tingsrätten. Som jag förstår det skickar de ut brev 1 med alla uppgifter sen brev 2 med bara mål numret . Så på brev 1 som jag inte fått stod det att svar måste inkomma senast den 28e vilket jag fick reda på först idag och skickade då in bevisen. Det står inte något om hur man ska gå tillväga på brev 2 utan bara att man är delgiven efter 14 dagar, Men då har det gått 29 dagar sen det första brevet skulle ha kommit vilket gör mitt inskick en dag sen. Dör om jag får en anmärkning för detta när jag kämpat så länge och skulle klarat mig nu efter mycket om och men.

Bra, prata med dom är nog viktigtare än datumen

Ja jag får göra det imorgon. Fick bara lite panik att de per automatik bara går efter exakta datum och ger mig en tredskodom idag på dagens datum då det är 29e dagen av de 28.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp