Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förslag om "En Modern Skuldsanering" (3 år?)

Jag tycker att man på något vis skulle få tillgodoräkna sig en del av alla år man haft löneutmätning . I mitt fall 5 år.
En tillbakadragen avslagen skuldsanering pga ett hus som jag inte fick sålt nu väntar jag på min andra skuldsaneringsansökan som har tagit 10 månader som nu verkar vara på gång .
Skulle jag få en sanering nu på 5 år så kommer jag nästan ha genomfört 2 st saneringar .
Jag klagar inte för det är jag själv som har satt mig i denna situation men jag kan konstatera att jag har betalt enormt mycket räntekostnader och inte så mycket på kapitalet på skulderna .

Kunde man fått 1-2 år i avdrag på saneringen för jag har haft löneutmätning så länge så hade det ju känts fint .

Senast ändrad:
De borde även göra något åt väntetiden där kreditgivare tillåts långa svarstider och ksn dessutom överklaga i evigheter.
Själv ansökte jag dec 2024, fick inledande aug 2025 och fick beviljad sanering juni 2026. Väntar nu på att det ska vinna laga kraft. På så vis har kreditgivare flera möjligheter att sätta krokben.
Jag undrar om de nya reglerna som kanske träder i kraft möjliggör att man kan ompröva antalet år? Jag fick 5 år och är sjukpensionär. Kommer ju aldrig att i framtiden kunna dra nytta av extra inkomster när man har ena foten i en begynnande ålderdom

Detta var bara lite tankar och givetvis är jag tacksam om saneringen vinner laga kraft.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp