Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förslag på lösning med store blanco?

Hej. Jag har sedan cirka 18-årsåldern arbetat upp 1.46 Msek i blancolån.
Men har de senaste cirka 2 åren arbetat med att få ner räntan från snitt kanske runt 15% till 7% i snitt på 8 lån.

Har idag 5 UC ff, där 2 försvinner inom 30 dagar.

Min uc för 2019 + 18
minuc.png

Totalt betalar jag runt 21000kr / månad på skulderna
Utöver det har jag en hyra på 7000kr samt bil och diverse runtomkring.

För ett år sedan så startade jag ett AB, och omsätter runt 100-150 Tkr per månad och tar ut 32000kr efter skatt (för att slippa 50% skatten).
Tar/får ut runt 6-9000kr/månad i soppapengar (18,50kr/milen)

En Mina stora utgifter
utgifter.png

Jag har idag cirka 60000tkr på "spar"-kontot, vilket inte skulle lösa något av lånen och ~2000kr i skillnad per månad känns inte som det skulle varesig mer eller mindre.
Lånet på Remember ligger på 12 år och går ner några hundra varje månad (typ 4700kr i ränta varje månad). Skulle jag betala mer dit, så går bara lånetiden ner men behåller samma summa.

Jag bör kunna ta ut ~140Tkr en gång om året i aktieutdelning (efter skatt) som jag kan lägga på lånen, men första utdelningen kan jag se i aug/sept efter bokslutet.

Skulle vilja ha ett hus i typ jönköpings län och har räknat på diverse (stor-)bankers sidor att med ett hus på 1.5 Msek så skulle jag bo för ungefär 60% av hyran jag har idag.

Visst skulle jag kunna ta ut 10 Tkr mer i lön varje månad, men då blir det ju 50% skatt istället för 34-nånstans

Mellan de två gånger jag kollat minuc, så har min totala skuld minskat med ungefär 40Tkr, då har jag säkert också betalat närmare 60 Tkr (minst) i bara räntor.

Inget spelberoende, dricker idag ganska lite (lite whisky till helgen), går inte ut på krogen längre (blev ju dyrt med >2000kr för en kväll).

Det på "Kia" är ungefär 20% på min nuvarande bil, och gårr ner med runt 15tkr på ett år i skuld.

Inget hos KF, inkasso.

Förslag på hur/vad jag ska göra?

kredit.png

uc.png

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp