• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Första steget

Fattigajag

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2013
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Efter tre års kämpande för att inte hamna hos KF ger jag nu upp..

Med mängder av dyra lån och krediter på runt 500k går det inte längre..

Har dolt Allt för min sambo och mina föräldrar pga skammen. Ångesten och det eviga jagandet efter nya lån varje månad äter upp mig.

Idag tog jag första steget och skrev ett sms till min mamma om att jag vill träffas och prata.. Nu mår jag ännu sämre men hoppas att det ska lätta iaf lite när jag fått lätta mitt hjärta, håll tummarna på torsdag
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kpc

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
11 Juni 2019
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Efter tre års kämpande för att inte hamna hos KF ger jag nu upp..

Med mängder av dyra lån och krediter på runt 500k går det inte längre..

Har dolt Allt för min sambo och mina föräldrar pga skammen. Ångesten och det eviga jagandet efter nya lån varje månad äter upp mig.

Idag tog jag första steget och skrev ett sms till min mamma om att jag vill träffas och prata.. Nu mår jag ännu sämre men hoppas att det ska lätta iaf lite när jag fått lätta mitt hjärta, håll tummarna på torsdag
Det kommer att bli bra!!Första stegen är jobbigast men du har kommit en bit på väg! Grattis
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Efter tre års kämpande för att inte hamna hos KF ger jag nu upp..

Med mängder av dyra lån och krediter på runt 500k går det inte längre..

Har dolt Allt för min sambo och mina föräldrar pga skammen. Ångesten och det eviga jagandet efter nya lån varje månad äter upp mig.

Idag tog jag första steget och skrev ett sms till min mamma om att jag vill träffas och prata.. Nu mår jag ännu sämre men hoppas att det ska lätta iaf lite när jag fått lätta mitt hjärta, håll tummarna på torsdag

Bra att du berättar för dina nära och kära, det kommer kännas så mycket bättre när alla vet om ditt läge och kan stötta dig! ❤️
 

Fattigajag

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2013
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Tack snälla ni! ❤️

Jag har sådan ångest över hur de skall reagera men allt måste vara bättre än att gå runt och lida i det tysta..
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Tack snälla ni! ❤️

Jag har sådan ångest över hur de skall reagera men allt måste vara bättre än att gå runt och lida i det tysta..

Precis, bättre att dela sina problem och själv kunna andas!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 903
Poäng
9 787
Undvik att nyttja tips om att skriva över egendom på sambon eller mamman för att ducka undan utmätning, om nu sån egendom finns, bostadsrätt, fastighet eller liknande. Dina chanser för en skuldsanering inom någorlunda överskådlig tid är minimala med en brottmålsdom om ekonomisk brottslighet i bagaget.
 

Fattigajag

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2013
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Undvik att nyttja tips om att skriva över egendom på sambon eller mamman för att ducka undan utmätning, om nu sån egendom finns, bostadsrätt, fastighet eller liknande. Dina chanser för en skuldsanering inom någorlunda överskådlig tid är minimala med en brottmålsdom om ekonomisk brottslighet i bagaget.

Jag har ingen vidare egendom att tala om bara en gammal skrotbil.. kan de vara intresserade av den?
 

Freya

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
12 Februari 2019
Meddelanden
189
Mottagna reaktioner
102
Poäng
297
Hej
Kan relatera så till det du skriver.
Jag har spelproblem och haft det dom senaste 10 åren. Spelat bort löner och alla andra pengar som kommit in. Vilket slutat med att min sambo oftast fått betala tex hyror mm.
2017 blev jag kvitt KF och kunde ta lån där de godkände de med sämre förutsättningar. Harvade på med sms-lån och de som erbjöd mindre lån 25-50’ som till slut gick upp till 250’.
I våras fick jag ett samlingslån betalade av det mesta. Men tyvärr så tog jag nya krediter och smålån ja så sitter i samma (värre) situation nu.
Den nu den 27/7 efter mycket ångest, dåligt samvete och må allmänt skit så tänkte jag att det får bära eller brista. Jag berättade för min sambo om alla lånen, han visste att jag har spelproblem men han trodde inte att det var så illa.
Att berätta var det bästa jag gjort även det svåraste.

Du kommer må så mycket bättre efter❤️ Ja man sårar andra och gör sina nära besvikna men man får en lögnfri grund och det är en befrielse.

Kommer gå jätte bra ❤️
 

Fattigajag

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2013
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Hej
Kan relatera så till det du skriver.
Jag har spelproblem och haft det dom senaste 10 åren. Spelat bort löner och alla andra pengar som kommit in. Vilket slutat med att min sambo oftast fått betala tex hyror mm.
2017 blev jag kvitt KF och kunde ta lån där de godkände de med sämre förutsättningar. Harvade på med sms-lån och de som erbjöd mindre lån 25-50’ som till slut gick upp till 250’.
I våras fick jag ett samlingslån betalade av det mesta. Men tyvärr så tog jag nya krediter och smålån ja så sitter i samma (värre) situation nu.
Den nu den 27/7 efter mycket ångest, dåligt samvete och må allmänt skit så tänkte jag att det får bära eller brista. Jag berättade för min sambo om alla lånen, han visste att jag har spelproblem men han trodde inte att det var så illa.
Att berätta var det bästa jag gjort även det svåraste.

Du kommer må så mycket bättre efter❤️ Ja man sårar andra och gör sina nära besvikna men man får en lögnfri grund och det är en befrielse.

Kommer gå jätte bra ❤️

Åh vilken resa!
Känner igen mig i allt du skriver..
jag har inget spelproblem men levde i 10 år i ett mycket destruktivt förhållande.. när det tog slut 2015 satt jag själv med dyr lägenhet, mammaledig och med två barn.. fick försöka lösa allt så gott det gick...
Jag var mentalt i botten och mitt ex pressade mig på massa pengar som jag fixade fram med massa skitlån... sedan har det bara rullat på..

Kom ändå upp ur den värsta svackan, tog mig i kragen och skaffade ett mer välbetalt jobb i förhoppning om att kunna lösa allt... träffade också min sambo och flyttade ihop förra hösten.. Men när det väl börjat gå utför är det svårt att bromsa...

Är så nervös för vad de ska säga..
Men jag hoppas jag kan känna som dig efteråt ❤️❤️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp