Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förtida uttag av IPS

Hej
Jag ska försöka få dispens hos Skatteverket för förtida uttag av mitt IPS hos Nordea pga obestånd Detta för att betala av mina skulder hos Inkassobolag och skulderna hos Kronofogden. Är det någon här inne som fått dispens?
Jag har inte förhandlat med inkassobolagen än då jag 1 är nervös och 2 att jag inte vet hur länge en uppgörelse gäller 3 det är väl inte bra att säga att jag försöker få ut min IPS och att jag inte vet hur lång tid det tar? Någon här som är/varit i min situation? Hur gjorde ni?
Tacksam för all hjälp
Lillan

Tack för ditt svar?
Jag förstår att det verkar svårt men någon måste väl lyckats hoppas jag. Jag har inte så stora skulder ca 124000kr och IPS på 109000kr efter skatt. Hoppas kunna betala Kronofogden på ca 56000kr, CSN 20000kr och förhandla ner de skulder jag har hos Svea och Intrum så att det täcker att bli skuldfri dvs få en varaktig lösning på mina ekonomiska problem som det står att skatteverket kräver om man söker för att man är på obestånd.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp