Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

förtida uttag av skatteåterbäring, fråga!

jag sitter nu i sitsen att jag snart kommer att börja släppa mina lån till kronofogden. min skatteåterbäring kommer ju då att gå direkt till dom i juni. jag kom dock på nu att jag läst om folk som ansökt om förtida uttag av skatteåterbäring. finns det någon möjlighet att jag skulle kunna göra det, och få ut den och kunna lägga undan den, för att på så sätt hinna få den innan kronofogden tar den? eller är det något här jag missar totalt och inte tänker på? jag tänker ju då givetvis inte ha kvar pengarna på mitt konto utan tänker att typ mamma får ta hand om dom.. är det någon som vet om det här är helt galet eller är det något man skulle kunna göra? eller kommer kronofogden se att jag tagit ut i förtid och begära in dom på något sätt? tacksam för svar.

Jag vet inte hur du tänker nu
Om du ska ansöka om förtida uttag nu så läs vad som gäller på Skatteverkets hemsida.
Det går inte att få ut pengar nu för att " spara " dom till senare tillfälle
Om du har skulder hos Kfm nu så kan du ansöka om ett förtida uttag
Och då går. Pengarna direkt dit ..
De för över dom till, Kfm och således inte till ditt konto

Och har du skuldsaldo hos Kfm då skatten kommer går pengarna dit direkt

Jag vet inte hur du tänker nu
Om du ska ansöka om förtida uttag nu så läs vad som gäller på Skatteverkets hemsida.
Det går inte att få ut pengar nu för att " spara " dom till senare tillfälle
Om du har skulder hos Kfm nu så kan du ansöka om ett förtida uttag
Och då går. Pengarna direkt dit ..
De för över dom till, Kfm och således inte till ditt konto

aha, nej, jag hade missuppfattat det. jag trodde att man kunde ansöka om förtida uttag för att få pengarna och så hade jag kunnat betala något smslån kanske, men jag har inget som gått till kfm än. så okej. tack för svaret. :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp