G
Gästiz
Gäst
Poäng: 0
Ansökte om förtidsåterbetalning av skatten här om dagen håller tummarna att det blir någon återföring samt att man får de i förtidblev beviljad förra året iaf..
Fler som ansökt ??
Vart och hur gör man det?
M
Mikeson
Gäst
Ansökte om förtidsåterbetalning av skatten här om dagen håller tummarna att det blir någon återföring samt att man får de i förtidblev beviljad förra året iaf..
Fler som ansökt ??
Jag har ansökt men.ja uppfyller inte de kriterier som de vill.ha.. men ja ha varit sjukskriven till o.från.sista året så skrev de att ja inte får full lön så ja kommer efter med räkning... få se va de svar a
- Meddelanden
- 1 469
- Mottagna reaktioner
- 424
- Poäng
- 557
Har du något pågående ärende hos kronofogden eller inkasso?
Två avbetalnings planer som är hos inkasso o snart hos kronofogden:/
- Meddelanden
- 1 469
- Mottagna reaktioner
- 424
- Poäng
- 557
Jag har ansökt men.ja uppfyller inte de kriterier som de vill.ha.. men ja ha varit sjukskriven till o.från.sista året så skrev de att ja inte får full lön så ja kommer efter med räkning... få se va de svar a
Håller tummarna att du får återbetalning
dom sa till mig att de kan ta allt från två veckor till åtta veckor innan man får svar..När ja ansökte förra året tog de knappt en vecka o ja fick pengarna utbetalda
- Meddelanden
- 1 469
- Mottagna reaktioner
- 424
- Poäng
- 557
Vart och hur gör man det?
Jag gick in på Skatteverkets hemsida o sökte efter förtidsåterbetalning av skatt o skrev ut ansökan o fyllde i samt tre löne specifikationer för de ville dom ha med sen åkte jag till Skatteverket där ja bor o lämna in de,dom kolla me så ja fyllt i allt rätt o så. Skulle ta två till åtta veckor innan besked men förra året fick ja svar inom en vecka om ja inte mins helt fel
- Meddelanden
- 208
- Mottagna reaktioner
- 232
- Poäng
- 397
Jag skickade in min ansökan den 30/12 och fick beslut om utbetalning den 4/1 så för min del så var det snabb hantering iaf 

- Meddelanden
- 31 749
- Mottagna reaktioner
- 16 679
- Poäng
- 11 977
Alltså jag jag verkligen noll koll på hur mycket räntor jag betalat detta året. Jag har dessutom jämkat. Nån som har en bra lösning på hur man kan göra?
Har du jämkat med rädd uppgifter så har du ingen skatteåterbäring att se fram emot och ingen större anledning att få den i förväg heller antar jag?
M
Mikeson
Gäst
Hört ngt ?Jag gick in på Skatteverkets hemsida o sökte efter förtidsåterbetalning av skatt o skrev ut ansökan o fyllde i samt tre löne specifikationer för de ville dom ha med sen åkte jag till Skatteverket där ja bor o lämna in de,dom kolla me så ja fyllt i allt rätt o så. Skulle ta två till åtta veckor innan besked men förra året fick ja svar inom en vecka om ja inte mins helt fel
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Fast så trodde jag förra året då fick jag ändå 3000-4000. Jämkar inte med exakt uppgifter då det är för rörigt.Har du jämkat med rädd uppgifter så har du ingen skatteåterbäring att se fram emot och ingen större anledning att få den i förväg heller antar jag?
- Meddelanden
- 124
- Mottagna reaktioner
- 37
- Poäng
- 146
Vad händer om man ansöker om detta med skulder hos kfm? Blir dom ändå utbetalda eller tillfaller dom kfm?
- Meddelanden
- 2 762
- Mottagna reaktioner
- 1 794
- Poäng
- 1 277
Har du skuldsaldo går all överskjutande skatt till kfm och dina skulder.Vad händer om man ansöker om detta med skulder hos kfm? Blir dom ändå utbetalda eller tillfaller dom kfm?
- Meddelanden
- 48
- Mottagna reaktioner
- 7
- Poäng
- 32
- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Det verkar vara skatteavdrag som banker gjort på ev utbetalda utdelningar och räntor (som betalats till dig, inte räntor som du har betalat) för att få fram hur mycket skatt du har betalat in under året.Hej,
Ber om ursäkt på förhand för en korkad fråga men ska jag fylla i den skatt min arbetsgivare dragit på min lön 2020 på första raden och den ränta jag har betalat under 2020 på andra raden?
- Meddelanden
- 48
- Mottagna reaktioner
- 7
- Poäng
- 32
Det verkar vara skatteavdrag som banker gjort på ev utbetalda utdelningar och räntor (som betalats till dig, inte räntor som du har betalat) för att få fram hur mycket skatt du har betalat in under året.
Okej... hur får jag fram denna siffra? Eller fyller jag i fel blankett?
@tussan du som ansökt kanske kan besvara denna fråga?
- Meddelanden
- 59
- Mottagna reaktioner
- 26
- Poäng
- 102
Man kan inte ansöka om förtida återbetalning av skatten och jämkning för iår?
- Meddelanden
- 208
- Mottagna reaktioner
- 232
- Poäng
- 397
Man kan inte ansöka om förtida återbetalning av skatten och jämkning för iår?
Jo jag gjorde så nyligen, förtidsåterbetalning för 2020 och jämkning för 2021, så det funkar men det förutsätter ju att du inte jämkade även under 2020
M
Mikeson
Gäst
Jag har med ansökt likadant..Inte hört ngt på en vecka..ringde men med köplats.197 vänte tid 2 timmar nä tackJo jag gjorde så nyligen, förtidsåterbetalning för 2020 och jämkning för 2021, så det funkar men det förutsätter ju att du inte jämkade även under 2020
- Meddelanden
- 59
- Mottagna reaktioner
- 26
- Poäng
- 102
Jo jag gjorde så nyligen, förtidsåterbetalning för 2020 och jämkning för 2021, så det funkar men det förutsätter ju att du inte jämkade även under 2020[/QUOTE
Nej, har aldrig jämkat så då ska jag testa om jag får igenom både och.
- Meddelanden
- 1 469
- Mottagna reaktioner
- 424
- Poäng
- 557
Hört ngt ?
Inte hört något...Täblt ringa idag o kolla om dom kollat på min ansökan:/
M
Mikeson
Gäst
Vad sa dom?Inte hört något...Täblt ringa idag o kolla om dom kollat på min ansökan:/
L
Lullu
Gäst
Någon mer som fått det beviljat? Jag ansökte ca en vecka sedan inget svar än. Har jämkat november och december 2020... Kan det påverka negativt ?
- Meddelanden
- 1 469
- Mottagna reaktioner
- 424
- Poäng
- 557
Vad sa dom?
För lång kö plats o hade inte tid o vänta så länge så provar o ringa imorn igen:/ Idag fick jag brev om ett betalningsföreläggande så ja hoppas verkligen ja får lite Skatte pengar i förskott nu:/
- Meddelanden
- 119
- Mottagna reaktioner
- 14
- Poäng
- 62
Någon som hört något än?
M
Mikeson
Gäst
.Inte hört ngt.. konstigt..Någon som hört något än?
- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Men om du har jämkat nov-dec har du väl fått tillbaka för hela 2020 redan?Någon mer som fått det beviljat? Jag ansökte ca en vecka sedan inget svar än. Har jämkat november och december 2020... Kan det påverka negativt ?
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Hur kan man få tillbaka 12 månader på 2 månader?Men om du har jämkat nov-dec har du väl fått tillbaka för hela 2020 redan?
M
Mikeson
Gäst
Har inte hört ngt ännu..sega dom.är
M
Mikeson
Gäst
Fick.besked i går kväll.. betalas ut.inom 1 vecka....Har inte hört ngt ännu..sega dom.är
- Meddelanden
- 119
- Mottagna reaktioner
- 14
- Poäng
- 62
Fick.besked i går kväll.. betalas ut.inom 1 vecka....
Fick du besked till Kivra igår kväll?
M
Mikeson
Gäst
Ja de hade skickat ut beslut i går eftermiddag. Fick de på.kvällenFick du besked till Kivra igår kväll?
- Meddelanden
- 31 749
- Mottagna reaktioner
- 16 679
- Poäng
- 11 977
Hur kan man få tillbaka 12 månader på 2 månader?
Om man angett rätt uppgifter i jämkningsansökan så blir det effekten.
Om vi säger att dina förutsättningar för 2020 innebär skatteåterbäring med 6000 kr
Då kan det antingen lösas genom
Ordinarie skatteutbetalning i april/juni
Förtida utbetalning genom särskild ansökan ungefär den här tiden på året.
Jämkning under hela 2020 med 500 kr i månaden.
Eller
Jämkning under del av 2020, söker man i mitten av året med korrekta uppgifter blir det 1000 i månaden, söker man med 2 månader kvar blir det 3000 i månaden och söker man inför december kommer alla 6000 där.
Summan av korrekt jämkning oavsett när den börjar är att skatteåterbäring året efter blir 0, det finns inte heller något att förtidsåterbetala.
- Meddelanden
- 31 749
- Mottagna reaktioner
- 16 679
- Poäng
- 11 977
Undantag är om man söker sent på året och den kvarvarande skatten som ska dras av lönen är lägre än den potentiella skatteåterbäringen, då blir skatten 0 den eller de månader som är kvar och resten kommer med återbäringen
- Meddelanden
- 1 469
- Mottagna reaktioner
- 424
- Poäng
- 557
Fick.besked i går kväll.. betalas ut.inom 1 vecka....
Underbart
när ansökte du?? Jag har inte hört nå än:/
M
Mikeson
Gäst
Jag ansökte den 7e januari... men uppfyllde inte deras kriterier som de angav.. utan skrev som de va att ja varit mk sjukskriven sista året pga allvarlig sjukdom.. och inte kunnat jobba full tidUnderbartnär ansökte du?? Jag har inte hört nå än:/
Så fått ut dålig lön.. försäkringskassan e ju uselt betalt
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
blev beviljad förra året iaf..