Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förtidsåterbetalning av skatt

Om man tex söker om förtids återbetalning av skatten man ska få tillbaka men har skulder hos kronofogden , får kronofogden då eller får man dom själv ? :)
Ja tror de faller till kronofogden, som ”vanligt” lixom. Oavsett om man får dom i förtid eller vid påsk :)

Om man tex söker om förtids återbetalning av skatten man ska få tillbaka men har skulder hos kronofogden , får kronofogden då eller får man dom själv ? :)
Alla utbetalningar från skattekonto fastnar hos kronofogden

Får man något brev hem om man gör detta? Förtidsåterbetalning?

Hur funkar detta? Var hittar jag de från bankerna jag ska fylla i å allt? Får man de man ska få i april egentligen då?

Står ju 0 på exakt allt på banken på årsredovisningen stämmer verkligen det?

behöver dom ingen uppgift från alla lån jag har?

La ansökan på lådan i söndags, besked i tisdags och pengarna kom in på kontot idag.

Skriver på en väns vägnar som är i färd med att skicka in en ansökan om detta idag. Vore således tacksam om du kunde komma med tips. Enligt kundtjänst är det en 4318-blankett till Skatteverket BOX 563 451 22 Uddevalla som gäller.

Går det att göra det online ? Sambon betalar för hög skatt på jobbet och får alltid tillbaka varje år 27 000 kr pgr av detta . Kanske bättre att söka och ta ut dom nu då .

Ni som ansöker om detta har ni betalningsanmärkningar och är hos kronofogden eller hur ser det ut?

Sant, men har alla anmärkningar? De brukar ju vara synnerliga skäl, nyfiken på skälen.
Ett skäl kan väl vara att ”va på väg” att få anmärkning eller hamna hos kronofogden / inkasso, om jag har fattat de rätt :) sen vet ja väl inte om de finns fler skäl såklart

Jag angav.längre tids.sjuk skrivning.som.skäl. och skrev att.ja.fick.ut.mk mindre lön.o.att de va risk för inkasso .. Ford

Ringde Skatteverket igår o dom sa ja skulle få beslut om en vecka så får se va de blir då:/

La ansökan på lådan i söndags, fick godkänt beslut idag!?
Pengarna betalas ut inom en vecka

Åh de va snabbt...ja ansökte den 5e januari o har inte fått beslut än. Ringde igår o dom sa ja skulle avakta en vecka till :(

Då går ju pengarna till kronofogden ändå, så det är ju ingen större vits.

Betalas det verkligen per automatik till Kronofogden oavsett? Tänker att vissa kanske motiverar förtidsutbetalningen till att betala för återkallelse av skulder för verkställighet.

Betalas det verkligen per automatik till Kronofogden oavsett? Tänker att vissa kanske motiverar förtidsutbetalningen till att betala för återkallelse av skulder för verkställighet.

Allt som betalas ut från skattekonto går till kronofogden i första hand.

Fick tag på handläggaren som hade hand om mitt ärende idag,skulle få en summa utbetalt nu på fredag,dock va de bara två-tre tusen men de är bättre än inget..så får va tacksam för de.

Ringde en handläggare från Skatteverket idag vid 14, han skulle betala ut pengarna omgående. När kan jag se beslutet då?

Ringde en handläggare från Skatteverket idag vid 14, han skulle betala ut pengarna omgående. När kan jag se beslutet då?

Jadu de undrar jag me,han ja prata med sa han skulle göra en utbetalning idag men pengarna kommer förhoppningsvis på fredag. Loggade in på Skatteverket o såg inge beslut om de elr nå:/

Kan man bara få förtidsåterbetalning om man betalt för mycket skatt på jobbet ? Eller gäller det räntor med ? För sambon får tillbaka 25k från jobbet bara .

Kan man bara få förtidsåterbetalning om man betalt för mycket skatt på jobbet ? Eller gäller det räntor med ? För sambon får tillbaka 25k från jobbet bara .

Om man har skulder så kan man få förtida återbetalning av skatten. Jag har en avbetalnings plan som ja halkat efter med och e snart på väg till kronofogden med den,skrev de i min ansökan o dom godkände att ja skulle få tillbaka i förtid på skatten nu i veckan.

Om man har skulder så kan man få förtida återbetalning av skatten. Jag har en avbetalnings plan som ja halkat efter med och e snart på väg till kronofogden med den,skrev de i min ansökan o dom godkände att ja skulle få tillbaka i förtid på skatten nu i veckan.
Väldigt bra , men gäller det även räntor som du betalat under förra året ?

Okej, då borde pengarna komma innan helgen iaf. Mitt skattekonto uppdaterades inatt 03:03 och då var saldo 0kr, när de utbetalas borde en summa stå för pengarna utbetalas väl från det till mitt anmälda konto?

Jadu de undrar jag me,han ja prata med sa han skulle göra en utbetalning idag men pengarna kommer förhoppningsvis på fredag. Loggade in på Skatteverket o såg inge beslut om de elr nå:/
Tror att allt körs igenom på nätterna, så du kan nog se beslutet imorgon. Borde komma något i Kivra också, om du är ansluten till det, under natten.

Får man för tids återbetalning. Visas de inte på mina sidor eller digital brev låda.
Ja fick bara ett beslut skickat att de skulle betalas ut inom.1 vecka . Och de gjordes det också...står fortfarande inget på mina sidor.. de kommer och uppdateras först när inkomst deklarationen är klart

Nu syns de i Kivra appen beloppet som ja ska få tillbaka:)

Jag fick också ett mail om beslut av förtidsåterbetalning, kl 22 men kl 02 kom också ett mail om debiterad preliminär skatt. Jag ska enligt första mailet få tillbaka 11.000 och enligt andra mailet ska jag betala tillbaka 18.000. Jag har ett underskott på 98.000 med en inkomst på 364.000, jag har har jämkat 4 månader där skatten minskat med ca 3000 varje månad sen upphörde det, lönekontoret missuppfattade beslutet från Skatteverket men jag orkade inte ta tag i det och betalade ordinsrienskatten igen. Enligt mina beräkningar fick jag tillbaka ca 12.000 av skatte pengarna genom jämkningen då, men borde fått tillbaka typ 28 under året. Har jag fattat något fel?

Har det att göra med att jag jämkat och alla underskott inte registrerats ännu? För i den preliminära skatten står det ingenting om underskottet utan bara skatt och inkomst

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp