• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Förtidsåterbetalning av skatt

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
631
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Jo jag vet men har akuta betalningar så hade behövt innan dess , men de inte går att få förskott pga att det bara är drygt en månad kvar ..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
631
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Postade igår blanketterna igår får se fall jag kan få utbetalt innan april
 

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
631
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Har fått något från Skatteverket i Kivra redan , men kan inte logga in då jag inte har bank id , loggade in på skatteverket med Freja id men kunde inte se någon uppdatering där , tror mer på avslag än beviljat då jag postade igår morse , om det nu ens är ang de dom skickade haha
 

Anonymje

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
18 Oktober 2022
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Du kan godkänna deklaration som den är, ta pengarna i april och efter utbetalning ändra i deklaration och lägga till resekostnader :)
Är i liknade situation. Hade behövt återbetalningen i april (oförutsedda utgifter) men ska också göra reseavdrag.

Då får man reseavdraget i juni?
Jag har alltid trott att det inte går att göra någon ändring (alltså reseavdrag) efter att deklarationen är godkänd.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Är i liknade situation. Hade behövt återbetalningen i april (oförutsedda utgifter) men ska också göra reseavdrag.

Då får man reseavdraget i juni?
Jag har alltid trott att det inte går att göra någon ändring (alltså reseavdrag) efter att deklarationen är godkänd.
Man kan göra ändringar 5 år bakåt i tiden.
 

Broop

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
24 November 2023
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
5
Poäng
31
Till er som har ansökt tidigare finns det ett specifikt sätt man kan kolla på hur mycket ränta man betalat eller behöver man kontakta alla givare och fråga om det?
 

Daniel99

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
17 Maj 2023
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
38
Poäng
147
Hur ofta kontrollerar Skatteverket ifall det man knappar in i resekostnader stämmer? Lär få tillbaka bara på bränsle ersättning 41k-11=31k. Min fråga är då om någon skulle knappa in säg 5-10k extra, hur blir det då?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 685
Mottagna reaktioner
1 708
Poäng
1 177
Hur ofta kontrollerar Skatteverket ifall det man knappar in i resekostnader stämmer? Lär få tillbaka bara på bränsle ersättning 41k-11=31k. Min fråga är då om någon skulle knappa in säg 5-10k extra, hur blir det då?
Blir du granskad ska du visa underlag. Dom kan ju lätt kolla var du bor och var du jobbar och så räknar dom avståndet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp