1. Zmarta - Forumets favorit 2. Lendo - Ett bra alternativ 3. Brixo Privatlån - Ingen UC 4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande 5. Klaralån - Lån utan UC 6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande 7. Lumify - Lån utan UC 8. Kredio - Lån utan UC 9. Ferratum - Lån utan UC 10. Brixo - Lån utan UC 11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
gran: när ansökte du och hur lång tid tog det innan du fick svar? Kan man ansöka redan nu för årets? Alltså det som jag ska få tillbaka på skatten i år...
För inkomståret 2014 kan du ansöka nu ifall du uppfyller skälen, men ju närmare den ordinarie skatteutbetalningen du kommer desto svårare är det att få beviljat. Jag ansökte om förtidsåterbetalning av 2014 års taxering i september förra året och fick beviljat då jag hade skuldsaldo hos KF. Nu kommer jag att skicka in ansökan om förtidsåterbetalning avseende 2015 års taxering åberopande av skuldsaldoskäl. Det står på skattemyndighetens att du när som helst under taxeringsåret kan ansöka. Jag kommer att bifoga min lönespec för januari och tar då januari månads avdragna skatt och gångrar med 12 så får jag prel belopp som jag kommer att betala under 2015, sen ansöker jag om en summa jag önskar få förtidsåterbetald och i och med att jag dras med i stort sett samma skulder som 2013 och 2014 så beräknar jag att min beräknade överskjutande skatt blir ungefärligt lika och då anger jag att jag ansöker om den summan med åberopande till skuldsaldo.
gran: när ansökte du och hur lång tid tog det innan du fick svar? Kan man ansöka redan nu för årets? Alltså det som jag ska få tillbaka på skatten i år...
hej
jag postade min ansökan på fredagen den 16 januari och blev beviljad den 20 januari och pengarna är inne hos kfm därmed mindre skuldsaldo idag
bara 1500 kvar som kommer att betalas med min utmätning och resterande får jag tillbaka
så du kan ansöka nu
När man postat ansökan kan man dagen efter och framöver logga in på skattekontot och titta under fliken utbetalningar för då brukar man se där ifall det är gjort ngn transaktion för då trillar ju pengarna in bara ett par dagar efter (talar av egen erfarenhet måste tilläggas). Kan vara bra att kolla om man har fodringsägare som "jagar" en. Man kan lättare ge besked. Blir man däremot inte beviljad så får man bita i det sura äpplet, men det kostade mig bara ett frimärke att ta reda på det. Skickade mitt igår, har skuldsaldo...så nu är det väntans tider...Ansökte ju om det förra året och kanske är dom hårda i bedömningen och säger nej av den anledningen, dvs om dom tror man satt det i system för då tycker dom ju att man ska begära jämkning..
Jag skickade in ansökan 26/1 och ansökte om förtidsåterbetalning för inkomståret 2015. Jag bifogade första lönespecen för januari 2015 + kopia av den kontrolluppgift jag fick från arbetsgivaren och jag tog då den avdraga skatten i januari och gångrade den med 12 och skrev på ansökningsblanketten den beräknade totala A-skatten för 2015. Jag ansökte om att få tillbaka hela min förväntade överskjutande skatt på 19.000 kronor. Min "skuld att betala" hos KF var 3200 kronor. Jag angav som skäl att jag hade en restförd skuld hos KF som jag i min svåra ekonomiska situation inte bemäktade att betala. I morse 28/1 loggade jag in på skatteverket och kollade på skattekontot under utbetalningar och ser där att man beviljat min ansökan. Dom har betalat KF min restskuld på 3200 kronor och har betalat ut överskjutande 15.800 kr till mitt konto och jag är ganska säker på att det finns på kontot redan i e.m. Kan tillägga att jag i oktober fick förtidsåterbetalning av samma summa avseende 2014 års taxering, dvs den ö-skjutande skatt som jag beräknas återfå nu i juni i år. Jag trodde nog inte att jag skulle bliv beviljad igen men förstår nu att ifall du uppfyller dem krav som ställs så är dom skyldiga att bevilja. Puh, säger jag, detta underlättade en del...
Tänkte bara dela med mig, för det kan ju vara en idé ifall ni har skuldsaldo hos KF. Ni kan ju om ni inte gjort det förut först ansöka om förtidsåterbetalning av 2014 års överskjutande skatt och skicka med sista lönespecen för december där totala avdragna skatten framgår och när detta är beviljat och utbetalt och ni kanske ändå har skuldsaldo kvar så kan ni ju ansöka om förtidsåterbetalning av 2015 års prel beräknade överskjutande skatt och bifoga januari månads lönespec plus ev kontrollupppgift.
Om jag nu skulle ansöka om förtidsåterbetalning, räknar dom med skatteavdragen från alla lån då också, eller får man tillbaka dom senare vid ordinare utbetalning?
Alltså, om jag blir beviljad, dras då mina ränteuppgifter av nu eller senare vid ordinarie deklaration.
Utan ränteavdragen så räknar jag med att få tillbaka 10k, men det blir såklart mycket mer med alla ränteuppgifter som ska dras av också...
Då får vi hoppas att inte allt för många på forumet tar denna möjlighet som en chans att få ut pengar snarast möjligt genom att lämna felaktiga uppgifter, och sen åker på en kvarskatt som går till kfm...
Tänker man fuska sig till pengar så har man bara sig själv att skylla. Antar att alla är vuxna och har ansvar.
Summan jag ansökt om att få förtidsåterbetald avser den summa jag beräknar få tillbaka på skatten inkl den del av utgiftsräntan som är avdradagsgill. Fick jag 2013 tillbaka 18.000 kronor på skatten och även året innan så med samma förutsättningar dvs underskott av kapital, inkomst, avdragen A-skatt beräknar jag även 2014 och 2015 års överskjutande skatt bli likadana. Naturligtvis så kan jag ju vinna på Lotto och lösa mina skulder och därmed ta bort hela eller delar av mitt underskott av kapital vilket då torde generera i kvarskatt, men som vuxen individ är iaf jag medveten om att förutsättningar kan förändra. Allt är ett risktagande som du som vuxen individ själv måste väga in och avgöra.
Jag tvingar ingen att följa mitt exempel, jag berättar endast hur jag har ridit ut mina stormar dvs skuldsaldon. Håller mig någotsånär över vattenytan och har inte tagit ett lån på 2 år, men jag brottas med gamla skulder och nu bemäktade jag inte med två st som blev skuldsaldo och där blev jag hjälpt av min preliminärt beräknade ö-skatt.