• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Familjeliv 2 barnspappa - allt är åt helvete!

Gnarlsbarkley

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
26 Juli 2019
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Hej Forumet.
Nu har jag lusläst Terrys tråd om spel och skulder. Givit mig mycket hopp. Det känns betydligt bättre än vad de gjorde förut. Jag har nu enligt samlat mig orken att höra av mig till låninstituten. Maila alla om min situation och att jag skulle vilja få till en bättre plan. Helst frysta räntor osv. Dessutom tog jag bort alla autogiro idag för att få allt i post form så jag kan få en bättre överblick. Just nu är lånesumman på 1,380MSEK Blanco sedan 500k privata skulder. Enligt mina betalningsplanen som ligger har jag en kostnad enbart lån 29300kr. Räntor från 3,59% på Nordea till 40% friia.se. Jag har fortfarande inte hamnat hos KFM och de vill jag inte heller om de är så att jag blir nekad skuldsanering. (Större möjligheter till att baka ihop senare) jag tjänar 50.000kr brutto/månad. Men får ut drygt 33.000kr efter tjänstebil/rikskort/privatbensin. Alltså 3700kr som kall räcka till hyra, mat mm mm. Barnen osv. Alltså TOK minus.
Nu till min fråga. Behöver hjälp. Hur bör jag lägga upp mina betalningar framgent? Satsa på att få betalningsfria månader med bättre lån för att kunna amortera på de sämre.? Känns iaf rätt. Men kom gärna med idéer och synpunkter ni som sitter / suttit i samma sits.
Tack för mig
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gnarlsbarkley

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
26 Juli 2019
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Sen glömde säga tack till alla som skriver. Det hjälper mig massor! Jag har gjort stora förändringar i mitt liv och dagsrutiner. Skriver dagbok. Jobbar med små mål varje dag. Går på mina möten. Det är tufft men jag är på rätt väg. Av mina erfarenheter vet jag dock att när de börjar kännas bra, är de också då man släpper på garden. Jag kämpar. Återigen tack!
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 437
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Sen glömde säga tack till alla som skriver. Det hjälper mig massor! Jag har gjort stora förändringar i mitt liv och dagsrutiner. Skriver dagbok. Jobbar med små mål varje dag. Går på mina möten. Det är tufft men jag är på rätt väg. Av mina erfarenheter vet jag dock att när de börjar kännas bra, är de också då man släpper på garden. Jag kämpar. Återigen tack!

Kolla vad du behöver för att nå breakeven på en månad, är ju dit du måste nå i ditt första delmål.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 799
Poäng
1 247
Att ha 3 700 över efter skulder är knappast minus. De flesta här går eller gick bokstavligen back flera tusen i månaden. Förhanda fram bättre avbetalningsplaner och stå ut ett par månader så kan du söka samlingslån och få ner kostnaderna ytterligare.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Hej Forumet.
Nu har jag lusläst Terrys tråd om spel och skulder. Givit mig mycket hopp. Det känns betydligt bättre än vad de gjorde förut. Jag har nu enligt samlat mig orken att höra av mig till låninstituten. Maila alla om min situation och att jag skulle vilja få till en bättre plan. Helst frysta räntor osv. Dessutom tog jag bort alla autogiro idag för att få allt i post form så jag kan få en bättre överblick. Just nu är lånesumman på 1,380MSEK Blanco sedan 500k privata skulder. Enligt mina betalningsplanen som ligger har jag en kostnad enbart lån 29300kr. Räntor från 3,59% på Nordea till 40% friia.se. Jag har fortfarande inte hamnat hos KFM och de vill jag inte heller om de är så att jag blir nekad skuldsanering. (Större möjligheter till att baka ihop senare) jag tjänar 50.000kr brutto/månad. Men får ut drygt 33.000kr efter tjänstebil/rikskort/privatbensin. Alltså 3700kr som kall räcka till hyra, mat mm mm. Barnen osv. Alltså TOK minus.
Nu till min fråga. Behöver hjälp. Hur bör jag lägga upp mina betalningar framgent? Satsa på att få betalningsfria månader med bättre lån för att kunna amortera på de sämre.? Känns iaf rätt. Men kom gärna med idéer och synpunkter ni som sitter / suttit i samma sits.
Tack för mig

Precis som andra säger, nå så att dina utgifter inte överstiger inkomster och fortsätt sen.
Du får kolla eventuella räntor och fundera på hur du kan fördela, kan vara bra att betala bort mindre lån för att slippa avgifter och ränta där även om räntan är lägre än på något stort lån.
Sälj allt du inte behöver om du vet att du inte kommer spela bort pengarna. Då kan du kanske betala ett helt lån med sålda saker.
Och så är det ju ganska bråttom för varje månad du har kvar lånen innebär en enorm kostnad. Så gör allt du kan även om det är lite.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Att ha 3 700 över efter skulder är knappast minus. De flesta här går eller gick bokstavligen back flera tusen i månaden. Förhanda fram bättre avbetalningsplaner och stå ut ett par månader så kan du söka samlingslån och få ner kostnaderna ytterligare.

Jaha, missade det. Ja, 3700 över är en bra start.
 

Gnarlsbarkley

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
26 Juli 2019
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Att ha 3 700 över efter skulder är knappast minus. De flesta här går eller gick bokstavligen back flera tusen i månaden. Förhanda fram bättre avbetalningsplaner och stå ut ett par månader så kan du söka samlingslån och få ner kostnaderna ytterligare.

Det är alltså 3700kr kvar efter lånbetalningar. Hyra 6000kr, barnomsorg 700kr, el 300kr, TV/bredband 300kr. Sedan mat på det. Skall betalas. Alltså blir det minus.
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Han skriver ju att 3700 ska räcka till räkningar med dvs Hyra osv.

Klart han går minus då om han inte har ett nästan gratis boende.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Sen glömde säga tack till alla som skriver. Det hjälper mig massor! Jag har gjort stora förändringar i mitt liv och dagsrutiner. Skriver dagbok. Jobbar med små mål varje dag. Går på mina möten. Det är tufft men jag är på rätt väg. Av mina erfarenheter vet jag dock att när de börjar kännas bra, är de också då man släpper på garden. Jag kämpar. Återigen tack!

Gnarlsbarkley,
Jag tänkte på det du skrev i din trådstart om att ingen ställer krav på dig. Ställ krav på dig själv då. Vi måste tvinga oss själva att vara bra personer när vi är vuxna som gör allt som förväntas av oss när vi har barn dessutom.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp