• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Faställd dom som lämnas till kfm - Dags att reda ut konsekvensen!

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Då var det dags att klargöra vad som gäller!

NI som medgivit skuld i tingsrätten, fått en dom (exekutionstitel) och efter detta misslyckats med att nå en uppgörelse med käranden(den ni enligt dom är skyldig pengar) och därmed fått er skuld inkl exekutionstitel skickad tillbaka till kronofogden får gärna redogöra för hur gången varit.

Vet ni inte, inte bryr er så svara inte. Har ni endast fått en exekutionstitel skickad till kfm eller 2 ärenden där en tid av 18 månader förlöpt mellan dessa så är det inte aktuellt!

Varför vill jag veta detta? För att det är väldigt viktigt, därför att kfm hävdar att domarna när de inkommer inkl exekutionstitel behandlas som vilka skulder som helst och att man endast har sekretess inom varje 18 månaders period och slutligen pga att folk ibland ger sken av att detta inte stämmer med hänvisning till egna erfarenheter. Har vi andra tillfällen varit med om kronofogdens okunskap i sitt eget regelverk där av min förvirring!

Hoppas det kan klargöras en gång för alla och när det är hjort så bör tråden klistras!

Själv har jag endast kommit dit där 1 aktör skickade min dom med vändande post till kfm och sedan har jag nått uppgörelser i de andra fallen.

Tycker personligen att det vore helt horribelt om man medger två domar och att kärande råkar vara av den sort som skickar in dem med vändande post utan att ens ta en diskussion med dig som medgivit skuld.

Tack på förhand.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp