• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Fattar inte, en invändan inlämnats?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Vad skönt att det är fixat!!! Förstår fullständigt vad du menar. Man ligger redan nere men fortsätter blir sparkad.

Ang Gothia!! Hur kan de tro att du ska kunna klara av att betala 9000 kr/mån! Det är helt orimligt! Plus allt annat som ska betalas. Blir så arg! Visst ska man betala sina skulder men det är ju inte hållbart för fem öre!! Jag får ont i magen av att höra detta! Betalar 1700 till Gothia (har förhandlat hårt med dem) och det är knappt så jag lyckas få ihop 1700 varje månad, har betalat i 3 år men nu har jag "bara" 5 gånger kvar!!
Har du bett att få prata med ngn högre upp? Arbetsledare eller så? JAg vet att det är svårt och att man bli vägrad men det här är f*n inte okej! Har de erbjudit dig att frysa in räntan? Det gjorde de på min skuld!
Om gothia i sitt avtal med vem nu borgenären är har fått i uppdrag att driva en viss linje och kräva betalning i en viss omfattning då är det vad gothia har att följa och inte deras fel..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 379
Mottagna reaktioner
372
Poäng
517
Var det inte intrum som var Inkassobolag till BN? Eller var det Gothia? Hängde inte med riktigt där
 

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Om gothia i sitt avtal med vem nu borgenären är har fått i uppdrag att driva en viss linje och kräva betalning i en viss omfattning då är det vad gothia har att följa och inte deras fel..
Ja så kan man tycka men tror inte för en sekund på det utan de behandlar folk olika bara
Kan finnas en andledning då jag vägrar ringa dem efter att blivitmy ket otrevligt bemött
Så bara mailkontakt
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 379
Mottagna reaktioner
372
Poäng
517
Ja så kan man tycka men tror inte för en sekund på det utan de behandlar folk olika bara
Kan finnas en andledning då jag vägrar ringa dem efter att blivitmy ket otrevligt bemött
Så bara mailkontakt
. Jätte jobbiga är de på Gothia
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 066
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Om gothia i sitt avtal med vem nu borgenären är har fått i uppdrag att driva en viss linje och kräva betalning i en viss omfattning då är det vad gothia har att följa och inte deras fel..
Då ska inte det heta att "kontakta oss om du inte kan betala hela din skuld så kommer vi överens om ngt som passar dig"

Det kan väl knappt vara borgenärens fel att ett inkassobokag har otrevliga medarbetare! Det är inkassobolagets "fel" och ingen annans.

Om ett inkassobokag går med på att köpa upp skulder så borde de ha ett ansvar hur villkoren för upprättandet av avbetalningsplaner ser ut.

Det är inte rimligt att kräva 9000kr/mån oavsett storlek på skulden. Punkt. Slut.

Då är inte avbetalningsplanen till ngn hjälp utan skulden riskerar att hamna hos kfm rätt så snabbt!!!!!!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Då ska inte det heta att "kontakta oss om du inte kan betala hela din skuld så kommer vi överens om ngt som passar dig"

Det kan väl knappt vara borgenärens fel att ett inkassobokag har otrevliga medarbetare! Det är inkassobolagets "fel" och ingen annans.

Om ett inkassobokag går med på att köpa upp skulder så borde de ha ett ansvar hur villkoren för upprättandet av avbetalningsplaner ser ut.

Det är inte rimligt att kräva 9000kr/mån oavsett storlek på skulden. Punkt. Slut.

Då är inte avbetalningsplanen till ngn hjälp utan skulden riskerar att hamna hos kfm rätt så snabbt!!!!!!

Skillnad om dom köprät skulden eller är ombud. För bn verkar ofta sitta kvar med falerade krediter i portföljen och bara anlita bolaget för inkassering.

9000 är mycket men ingen omöjlighet för vissa. Det största i planväg jag lagt in var 15000 i månaden och det mesta jag sett i löneutmätning var kring 28000 om jag minns rätt.. man har olika förutsättningar och som borgenär är man givetvis intresserad av att få igen pengarna man avtalat om att låna ut och få tillbaka i viss takt.
Om myrakredit ab skulle lånat ut 400000 till någon som efter ett tag halkar efter och krediten sägs upp, och myrakredit hellre önskar ha friska krediter som orsakar minst möjligt med extrajobb, då tror jag faktiskt inte att myrakredit är jätteintresserad av någon avbetalningsplan som innebär att det tar kanske över 15 år att få igen pengarna, om nu kunden inte misslyckas med att sköta planen och man måste handpålägga på nytt, kanske flera gånger.

Jag förstår absolut om ni inte fixar 9000 i månaden.. det skulle inte jag heller göra, jag vill bara belysa lite hur motparten kan resonera och, faktiskt, om dom får för många och för stora förluster och problemlån riskerar att själv gå omkull och tappa sina jobb osv, vilket dom nog inte vill
 

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Tror absolut inte detta bolag går omkull, måste nu betala mer än det dubbla och visst var efter och det ska jag inte sticka under stol med
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 066
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
9000 är mycket men ingen omöjlighet för vissa. Det största i planväg jag lagt in var 15000 i månaden och det mesta jag sett i löneutmätning var kring 28000 om jag minns rätt..

Hmm... det är väl ändå fel att jämföra löneutmätning med avbetalningsplaner hos Inkassobolagen?
Vid löneutmätning tas hänsyn till den skuldsattes övriga kostnader för att kunna leva medan vid en avbetalningsplan så tas det 0 hänsyn!! Klart man kan betala 28 000 i löneutmätning och ha pengar kvar till hyra och mat mm!

Inte jämförbart!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp