Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

fel datum föreläggande

Hej

Skickade in ett kvitto på föreläggande idag men skrev av misstag den 18e som datum istället för 17e. Någon som vet om Kfm har en åsikt om detta?

Hej

Skickade in ett kvitto på föreläggande idag men skrev av misstag den 18e som datum istället för 17e. Någon som vet om Kfm har en åsikt om detta?

Hej.

Det spelar ingen roll. Har gjort detta med och du brukar registrera från dagen de mottager brevet. Dock har de av vad jag hör varit riktigt lea mot dem som skriver 11 istället för 21. Vilket kan om handläggaren är trött på sitt jobb ger en anmärkning. Bör nog kunna upphävas genom återvinning isf.

Ok låter bra. Är lite fundersam på vad som skulle hända om de tolkar en slarvigt skriven 8 som en nolla men jag misstänker att den risken är liten

Idle du som har koll

kan man bestrida ärenden även om Kfm inte tagit emot en signerad delgivning. Tänker mig en situation där posten är långsam.

Du kan ju alltid mejla
Men kräv en återkoppling

Idle du som har koll

kan man bestrida ärenden även om Kfm inte tagit emot en signerad delgivning. Tänker mig en situation där posten är långsam.

Precis som Gran säger så kan du ju skicka in en bestridan på målnummer. Det enda som händer är att de kommer meddela att de ej mottagit en signerad delgivning.

Är du osäker kring om du skrivit en slarvig siffra så kan du ju bestrida med en gång. Hade dock ringt och kollat, speciellt då jag helst vill ha minst 30 dagar på mig att kolla upp om föreläggande är riktigt och jag är skyldig adressaten pengar ;-)

Pratade med kfm. Enligt dem så innebär ett svårläst datum att de sätter ankomstdatumet. Har till 28 på mig att betala. Kommer skicka bestridan den 24e och betala 25e. Känns väl stabilt?
kfm

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp