Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Felaktigt delgivningsbesök

idag hände något märkligt.
Jag fick besök av en delgivningskvinna, men felaktigt.
20 mars skickade jag in ett delgivningskvitto. Det bör ha nått Kfm senast den 22 mars. Idag kom en delgivningskvinna och bad om min underskrift i samma ärende! Jag ifrågasatte givetvis detta och hon försökte bortförklara med att de som tar emot kvittona haft mycket att göra.
Jag frågade henne vad som händer nu, blir det en ny förklaringstid på 10 dagar. Hon visste inget och ryckte på axlarna.
Jag ringde direkt upp Kfm's kundtjänst, fick prata med en jättetrevlig kvinna som visst kunde berätta att mitt underskrivna kvitto inkommit den 21 mars. Som det borde. Hon blev helt förskräckt när hon hörde min historia och sa att så här fick det inte gå till. Hon skulle ta det med delgivningsavdelningen.
Jag känner bara: vad fan?!
Jag har ju gjort det jag ska för att slippa hembesök men tydligen har de noll koll? Och sen stå och skylla på att de har mycket att göra?
Känner att jag inte kan lite på den där myndigheten ett dugg.
Vad tycker ni att jag ska göra?

Du kan ju så klart försöka få kvällspressen att skriva om det, men det bästa är nog att borsta av dig det och gå vidare. Folk gör fel ibland, misstag begås.

idag hände något märkligt.
Jag fick besök av en delgivningskvinna, men felaktigt.
20 mars skickade jag in ett delgivningskvitto. Det bör ha nått Kfm senast den 22 mars. Idag kom en delgivningskvinna och bad om min underskrift i samma ärende! Jag ifrågasatte givetvis detta och hon försökte bortförklara med att de som tar emot kvittona haft mycket att göra.
Jag frågade henne vad som händer nu, blir det en ny förklaringstid på 10 dagar. Hon visste inget och ryckte på axlarna.
Jag ringde direkt upp Kfm's kundtjänst, fick prata med en jättetrevlig kvinna som visst kunde berätta att mitt underskrivna kvitto inkommit den 21 mars. Som det borde. Hon blev helt förskräckt när hon hörde min historia och sa att så här fick det inte gå till. Hon skulle ta det med delgivningsavdelningen.
Jag känner bara: vad fan?!
Jag har ju gjort det jag ska för att slippa hembesök men tydligen har de noll koll? Och sen stå och skylla på att de har mycket att göra?
Känner att jag inte kan lite på den där myndigheten ett dugg.
Vad tycker ni att jag ska göra?
Detta skiter nog både kfm och media fullständigt i. Misstag..

Det du hade kunnat göra är att JO-anmäla KFM. När myndigheter gör fel så ska det utredas så att det inte får hända igen. Deras ursäkt om att de har mycket att göra är ju direkt pinsam. Att bli uppsökt i hemmet eller på jobbet av en delgivningsman är integritetskränkande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp