Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
6. Binly - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Ferratum / alektum

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Meddelanden
1 779
Mottagna reaktioner
676
Poäng
667
Ja det blir jobbigt under ett tag bara.
Sen kmr bättre tider.
Tack för all information och stöd.
Tror nuläget kan jag inte göra så mkt.
För vänta helt enkelt på att de skickas till inkasso sen kontakta dem sen läger jag upp vart efter vad som händer med mina skulder.
Du kan inte söka ett lån hos en av storbankerna istället?
Bara på en summa som täcker ferratum, du får betydligt bättre ränta och mindre att betala i månaden.

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 457
Meddelanden
8 467
Mottagna reaktioner
5 461
Poäng
3 457
Ja tack ! Ja det är min dröm just nu. Men i värsta fal får man väl utmätning. De är ju jättehög ränt såklart. Men tror man borde bli klar på ett/par år då inte summan är så stor. Annars söka sanering i värsta fallet. Tror inte jag kan göra mer just nu iaf
Be någon du litar på ta hand om det och hjälpa dig då det känns som att du inte riktigt klarar av det själv.
48000 kr är inte värt att hamna hos kfm för.

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 156
Meddelanden
107
Mottagna reaktioner
43
Poäng
156
Hej får nog ingeg annat lån tyvär
Har du någon anhörig/vän som kan hjälpa dig? Det du behöver hjälp med är att antingen lösa hela lånet, eller 6-12 månader så att du klarar av att betala till Alektum månadsvis.
Du kan prova att ringa till Alektum och förklara din situation. Försök med 18 månader och se om de kan mötas halva vägen nånting.

autismaddict

Aktiv medlem
Poäng: 6
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Har du någon anhörig/vän som kan hjälpa dig? Det du behöver hjälp med är att antingen lösa hela lånet, eller 6-12 månader så att du klarar av att betala till Alektum månadsvis.
Du kan prova att ringa till Alektum och förklara din situation. Försök med 18 månader och se om de kan mötas halva vägen nånting.
Ja 18 månader vore bra. Men jag har ingen anhörig att låna pengar av eller som kan stå på ett lån heller tyvär. Men jag har boendestöd som kan hjälpa mej att ringa.
Den skuldrådgivare jag pratade med förut var extremt okunnig och gav dåligt bemötande så ej intresserad av att prata med dem igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp