Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ferratum inkasso

Hej. Släppte någon nyligen Ferratum inkasso? Får man bra avbetalningsplaner? Får man missbrukat kredit eller vad det heter? Tacksam för svar.

Hej. Släppte någon nyligen Ferratum inkasso? Får man bra avbetalningsplaner? Får man missbrukat kredit eller vad det heter? Tacksam för svar.
Släpper du ferratum så går det till Alektum inkasso och du kommer inte få några bra avbetalningsplaner från dom.
Oavsett vad skulden är så är det max 6 månaders avbetalning du får, betalar du inte klart hela summan efter 6 månader eller kan betala per månad så skickar dom till kronofgoden max 2 dagar efter..
helt hopplösa och efterblivna att ha och göra med.

Grattis.. Sp gjorde jag skulden lka med 5000 på 3 månader fast att jag betala 6037kr i månaden

Släpper du ferratum så går det till Alektum inkasso och du kommer inte få några bra avbetalningsplaner från dom.
Oavsett vad skulden är så är det max 6 månaders avbetalning du får, betalar du inte klart hela summan efter 6 månader eller kan betala per månad så skickar dom till kronofgoden max 2 dagar efter..
helt hopplösa och efterblivna att ha och göra med.
Håller med alektrum är inte roliga , dom är väldigt tuffa och skulle nästan säga riktigt otrevliga när man ringer

Va tråkigt, är snart 3 månader efter. Kan nog bara betala för 1 mån

Alektum är ganska otrevliga, ja.
Men ändå inte helt omöjliga att ha och göra med om man vet vilka knappar man ska trycka på. Tryck verkligen på att det är en pandemi, man kan dra till med att man är permitterad (helst inte säga att man är utan jobb) de allra flesta företag men också Inkassobolag brukar vara lite mildare då. Jag hade alektum, slutbetalade väl för cirka 7 månader sedan jag hade då inga 6 månader, hade minst ett år och då var skulden liten också i förhållande till andra skulder. Tror den var på högst 5500.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp