FF vid bolån?

Hej jag har precis blivit av med min anmärkning och kommer tillsammans med sambon att söka bolån till sommaren. Jag har för nuvarande ett blanco kvar via blanazia om 97k med en ränta på 9,75%.Dom kan tänka sig att sänka den till 5,75% med min förutsättningar och visst jag sparar lite pengar men inte så mycket då jag planerar att betala av resterande på 13 månader.
Är det värt att ta en UC för att sänka räntan med tankte på att jag snart skall ta bolån? De kräver detta trots att jag skickade min uc via email.
Kommer i så fall att vid bolåneansökan att ha 1 UC förfrågan istället för 0. Jag tänker att det kanske kommer påverka räntan lite vilket gör det hela till en förlustaffär i slutändan.

Senast ändrad:
Kan du inte först ta ditt Bolån och sen söka om räntesänkning på Balanzia?

Absolut. Jag tänkte bara att dom förmodligen skulle sänka min ränta utan och ta en UC då jag bifogade min score på minuc.
Känns ju faktiskt helt onödigt och ens riskera en ff för ett par hundralappar i månaden så pass nära inpå.

Jag håller med dig i det resonemanget, krävs det en UC för att få räntan sänkt - Vänta!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp