• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fick lån på nordax med 2x inkomst i blanco

L

LjusetITunneln

Gäst
Poäng: 0
Vill bara dela med mig, jäkligt glad just nu!

Förutsättningar
Deklarerad inkomst 447 (faktisk inkomst 480, så skrev det i ansökan)
underskott kapital ca 150
blanco 935
UC % 2,9

Sökte genom advisa
Fick ett lån hos Nordax på 350k med 14,53% eff ränta. Inte superbra men det kommer att ersätta andra lån som har 19,95% ränta (jävla remember som vägrar förhandla ner ränta trots att man varit bra kund länge)
fick ett annat erbjudande från marginalen med ca 13% ränta, men bara på 225k. Hade gärna tagit det men de extra 125k som sänker min ränta med över 5% var för lockande.

Gäller att hålla i något år till och hoppas man kan börja komma ner under 10% ;)

Kan också nämna att jag lyckades förhandla ner min ränta hos Collector från ~16 till ~14%, de är schyssta.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Grattis!
Har du bra Bisnode? Tänker Nordax tar sådan med.
 
L

LjusetITunneln

Gäst
Poäng: 0
Tack!

Det hade jag glömt faktiskt, har inte fått någon kopia i Kivra och jag har inte minupplysning så kan inte dubbelkolla... Men min senaste bisnode från oktober var rätt skit, 508 poäng, 43,1% kreditrisk.
Men jag borde alltså bara haft 1-2 FF där, och som sagt 447k inkomst, 150k underskott. Tydligen syns en kredit där också, weird. Tror att det är Svea ekonomi (tidigare bluestep) på 150k

Hade förresten bara 2FF på UC, en från i juni förra året och en från i december, så båda >6 månader
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp