• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Fick skuldsanering sep 2022

Helmer

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
21 Februari 2018
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
212
Poäng
397
Hej på er, jag skrev mycket här 2017-2018 och mådde fruktansvärt dåligt. Blev arbetslös och började underhålla ett par stora gamla blancolån genom stt ta nya lån. Jan 2018 gav jag upp, släppte allt då det var meningslöst att kunna leva på A-kassa och betala av på lån. När jag släppte allt låg skulderna på närmre miljonen.

Orkade inte ta i det men fick jobb och löneutmätning och i början av 2022 fick jag iväg ansökan om skuldsanering. Jag tog hjälp av kommunen att sammanställa då hade millen växt till knappt 3 miljoner. Månaderna gick men den gick igenom så från sep 2022 rullar 5 år som känns oändliga.

Nu önskar jag tips från er andra med skusan. Jag skulle behöva låna 20000 till tänderna. Tandlossning fram. Kan man låna fastän man har skusan eller blir man av med skusan då? Vem lånar till nån med skusan? Jag har 0 kr i skuld nu på kfm. Inte tagit lån sedan sent 2017. Tips mottages tacksamt
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
281
Poäng
437
Hej på er, jag skrev mycket här 2017-2018 och mådde fruktansvärt dåligt. Blev arbetslös och började underhålla ett par stora gamla blancolån genom stt ta nya lån. Jan 2018 gav jag upp, släppte allt då det var meningslöst att kunna leva på A-kassa och betala av på lån. När jag släppte allt låg skulderna på närmre miljonen.

Orkade inte ta i det men fick jobb och löneutmätning och i början av 2022 fick jag iväg ansökan om skuldsanering. Jag tog hjälp av kommunen att sammanställa då hade millen växt till knappt 3 miljoner. Månaderna gick men den gick igenom så från sep 2022 rullar 5 år som känns oändliga.

Nu önskar jag tips från er andra med skusan. Jag skulle behöva låna 20000 till tänderna. Tandlossning fram. Kan man låna fastän man har skusan eller blir man av med skusan då? Vem lånar till nån med skusan? Jag har 0 kr i skuld nu på kfm. Inte tagit lån sedan sent 2017. Tips mottages tacksamt
Googlade och hittade en artikel där det stod att man kan söka ekonomiskt bistånd för tandläkarkostnad via socialtjänsten.

Vet inte om det är aktuellt och vilka regler som gäller där du bor, men länkar artikeln så kan du leta vidare:

 

Helmer

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
21 Februari 2018
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
212
Poäng
397
Googlade och hittade en artikel där det stod att man kan söka ekonomiskt bistånd för tandläkarkostnad via socialtjänsten.

Vet inte om det är aktuellt och vilka regler som gäller där du bor, men länkar artikeln så kan du leta vidare:

Tack
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 687
Mottagna reaktioner
1 697
Poäng
1 177
Skuldsanering är den
Hej på er, jag skrev mycket här 2017-2018 och mådde fruktansvärt dåligt. Blev arbetslös och började underhålla ett par stora gamla blancolån genom stt ta nya lån. Jan 2018 gav jag upp, släppte allt då det var meningslöst att kunna leva på A-kassa och betala av på lån. När jag släppte allt låg skulderna på närmre miljonen.

Orkade inte ta i det men fick jobb och löneutmätning och i början av 2022 fick jag iväg ansökan om skuldsanering. Jag tog hjälp av kommunen att sammanställa då hade millen växt till knappt 3 miljoner. Månaderna gick men den gick igenom så från sep 2022 rullar 5 år som känns oändliga.

Nu önskar jag tips från er andra med skusan. Jag skulle behöva låna 20000 till tänderna. Tandlossning fram. Kan man låna fastän man har skusan eller blir man av med skusan då? Vem lånar till nån med skusan? Jag har 0 kr i skuld nu på kfm. Inte tagit lån sedan sent 2017. Tips mottages tacksamt
Skuldsanering är den svåraste formen av betalningsanmärkning och bör, med all rätt, diskvalificera den som söker från alla typer av lån.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 668
Mottagna reaktioner
1 695
Poäng
1 177
Skuldsanering är den

Skuldsanering är den svåraste formen av betalningsanmärkning och bör, med all rätt, diskvalificera den som söker från alla typer av lån.
Precis! Tror inte ens man har ett kreditbetyg under tiden man har skuldsanering.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Man blir inte av med skuldsanering pga nya lån, men det bör inte vara någon som lånar ut alls. Och skulle någon låna ut så får man inte behålla extra pengar för återbetalning av lånet.
Man kan begära omprövning, har ingen större koll på hur man resonerar i en sådan omprövning
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Hej på er, jag skrev mycket här 2017-2018 och mådde fruktansvärt dåligt. Blev arbetslös och började underhålla ett par stora gamla blancolån genom stt ta nya lån. Jan 2018 gav jag upp, släppte allt då det var meningslöst att kunna leva på A-kassa och betala av på lån. När jag släppte allt låg skulderna på närmre miljonen.

Orkade inte ta i det men fick jobb och löneutmätning och i början av 2022 fick jag iväg ansökan om skuldsanering. Jag tog hjälp av kommunen att sammanställa då hade millen växt till knappt 3 miljoner. Månaderna gick men den gick igenom så från sep 2022 rullar 5 år som känns oändliga.

Nu önskar jag tips från er andra med skusan. Jag skulle behöva låna 20000 till tänderna. Tandlossning fram. Kan man låna fastän man har skusan eller blir man av med skusan då? Vem lånar till nån med skusan? Jag har 0 kr i skuld nu på kfm. Inte tagit lån sedan sent 2017. Tips mottages tacksamt
Hallå Helmer, long time - no see !! Har undrat många gånger vart du tog vägen. Skönt att se att livet går framåt… :)

Du ska INTE låna pengar. Om Dina tänder behöver omfattande åtgärder som är avgörande för god munhälsa, så be om ett kostnadsförslag där även tandläkaren redovisar att åtgärderna är nödvändiga. Skicka sedan in en omprövning tillsammans med underlaget.
Det GÅR även under en skuldsanering att få behålla pengar för denna typ av åtgärder, men eventuellt förlängs din skuldsanering med de månader som åtgärderna kostar och då du inte betalar till skusan.
 

Helmer

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
21 Februari 2018
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
212
Poäng
397
Hallå Helmer, long time - no see !! Har undrat många gånger vart du tog vägen. Skönt att se att livet går framåt… :)

Du ska INTE låna pengar. Om Dina tänder behöver omfattande åtgärder som är avgörande för god munhälsa, så be om ett kostnadsförslag där även tandläkaren redovisar att åtgärderna är nödvändiga. Skicka sedan in en omprövning tillsammans med underlaget.
Det GÅR även under en skuldsanering att få behålla pengar för denna typ av åtgärder, men eventuellt förlängs din skuldsanering med de månader som åtgärderna kostar och då du inte betalar till skusan.
Tack för tipset jodå still going strong. Kul att du också är kvar o lever sprattlar. Hur går det för dig efter mina 5 års frånvaro hätifrån?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp