• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Film och tv tråden

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 279
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Varför provocerar det mer när en kvinna 60+ är ihop med en kille 28 + än när en man 80+ är ihop med en kvinna på 40 år!
Är det inte tvärtom? Media älskar att lyfta fram solskenshistorier där 80-åriga tanter importerar en 20-årig gambian, men vänder man på rollerna kallas det utnyttjande och exploatering.

Jag tycker att båda scenarierna är motbjudande, för övrigt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 671
Mottagna reaktioner
947
Poäng
787
Varför provoceras folk mer när en kvinna 60+ är ihop med en kille 28 + än när en man 80+ är ihop med en kvinna på 40 år!
Håller med...Äldre män med unga kvinnor blir nästan kungar med motsatt blir äckligt o att kvinnan blir utnyttjad.
 

sommarsthlm

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Någon mer som börjat se serien Last Of Us som handlar om att svamparna tar över människor och gör dem till zombies mer eller mindre? Helt ärligt så är det ju rätt obehagligt, svampar bor ju redan i våra kroppar så det är ju inte så långt ifrån verkligheten tänker jag?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Någon mer som börjat se serien Last Of Us som handlar om att svamparna tar över människor och gör dem till zombies mer eller mindre? Helt ärligt så är det ju rätt obehagligt, svampar bor ju redan i våra kroppar så det är ju inte så långt ifrån verkligheten tänker jag?
men att vi blir zombies känns väldigt långt från verkligheten.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Någon som har sett uppföljaren till Thats 70s show? Thats 90 show heter den, om jag inte är ute och cyklar.
Har inte Netflix, då jag drog in på utgifter som jag inte använder så ofta.

Men Thats 70s show var en serie som man alltid tittade på när den gick på TV! Så funderar att öppna upp Netflix igen när spenderarbyxorna finns bara för att se den serien.
 

sommarsthlm

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
men att vi blir zombies känns väldigt långt från verkligheten.
Eller så är vi redan zombies som dansar efter svampars visa. Tänk: vi bygger dunkla hus som många svampar trivs i, vi äter svamp, vi har svamp i våra kroppar, vi ploockar svamp i skogen. Alla djur bokstavligt talat kommer från svampar. Svampar är varken växt eller djur, de är en egen kategori och har styrt livet på jorden i miljontals år :)
 

Stibium

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
6 December 2022
Meddelanden
96
Mottagna reaktioner
101
Poäng
286
Svampar, jämte bakterier och insekter, är naturens obesjungna hjältar.
 

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
263
Mottagna reaktioner
109
Poäng
307
Fortfarande så där tycker jag.
Kollar just nu på Station Eleven som jag än så länge tycker är mer spännande.
Jag har svårt att hämta mig efter avsnitt 3. Så jag klipper bara in lite text från Sydsvenkan och håller med till 100 %
"!Det tredje avsnittet av "HBO"-serien "The last of us" har fått kritiker och publik att gå i taket av lycka. I sociala medier hyllas avsnittet, som har titeln "Long long time", som ett av de bästa serieavsnitten någonsin och många konstaterar att det osar Emmyvinster för skådespelarna Nick Offerman och Murray Bartlett."
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Jag har svårt att hämta mig efter avsnitt 3. Så jag klipper bara in lite text från Sydsvenkan och håller med till 100 %
"!Det tredje avsnittet av "HBO"-serien "The last of us" har fått kritiker och publik att gå i taket av lycka. I sociala medier hyllas avsnittet, som har titeln "Long long time", som ett av de bästa serieavsnitten någonsin och många konstaterar att det osar Emmyvinster för skådespelarna Nick Offerman och Murray Bartlett."
Det var starkt avsnitt.
 

Stibium

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
6 December 2022
Meddelanden
96
Mottagna reaktioner
101
Poäng
286
Jag har sett första avsnittet nu. Postapokalyptiskt scenario med zombie-liknande varelser. Det går tretton TV-serier på dussinet med de premisserna. Kanske andra avsnittet gör att jag ändrar mig.

The Omega Man med Charlton Heston har ungefär samma tema. Undvik nyinspelningen med Will "Wingnut" Smith (där filmen heter samma som boken, I Am Legend). Heston var en tölp, men det gör inte filmen sämre.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp