Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Finns det en utväg?

Är så jävla trött på inkassobolagen som plussar på skulderna med skyhöga avgifter. Släpp allting till fogden. Skulderna betalas i snabbare takt. Du blir svartlistad överallt. Vilket är bra! Efter 3 år är du som en ny människa!

På vilket sätt blir det snabbare takt? Nu kan jag betala 20 000 kr per månad. Blir det KFM så kommer de ta 14 000 kr... Räntorna tickar väl ändå på. I mitt fall så är jag ev kvitt de flesta inkassobolagen om några månader. Största problemet är blancolån och säandra större lån som inte minskar på grund av hög ränta och för att jag inte kan göra större inbetalningar på de.

På vilket sätt blir det snabbare takt? Nu kan jag betala 20 000 kr per månad. Blir det KFM så kommer de ta 14 000 kr... Räntorna tickar väl ändå på. I mitt fall så är jag ev kvitt de flesta inkassobolagen om några månader. Största problemet är blancolån och säandra större lån som inte minskar på grund av hög ränta och för att jag inte kan göra större inbetalningar på de.

I mitt fall var en löneutmätning "befriande". Jag fick inga pengar "över" att spela för. Jag fick ett skuldsaldo. Något som alla vet är dödsstöten för en som vill låna pengar. Trodde jag..... Men jag gjorde en chansning hos 4finance (vivus och onea) och kräken godkände mina ansökningar. Trots ett flertal anmärkningar och skuldsaldo hos KFM fortsätter vissa aktörer att låna ut.

Då har man skapat ett system som inte bryr sig ett skvatt om individen själv.

Jag förstår. Jag har inte heller några pengar över nu. Jag vill försöka lösa detta själv men går det inte så går det inte. Jag kommer ändå att kämpa så mycket jag bara orkar.
Jag förstår att löneutmätning kan kännas befriande men eftersom vi bor ganska dyrt så vill jag kunna inom kort flytta till billigare lägenhet.

Det är alla skyhöga räntor som ställer till det så sjukt mycket för en. I panik och ren dumhet och överlevnad har man varit tvungen att ta lån med ockerräntor. I mitt fall skulle jag på två år kunna betala bort lånen om räntorna inte tickade på. Istället kommer det att ta 7-8 år. Jag vill bara lägga mig ner och gråta. Med löneutmätning skulle det ta längre tid därför vill jag fixa själv. Skuldsanering säger de att jag inte kommer att få då jag har möjlighet att betala skulderna själv. Men vilket liv då kommande 7-8 åren. Funderar på om det är ens värt att leva.

Jag vet hur du känner. Man måste helt enkelt kämpa vidare. Jag ska försöka bocka av ett lån i taget. Jag kommer inte att spela på ett tag. Och framförallt får det inte tillkomma några nya lån.

Blir det för drygt får jag vända mig till några maffiatyper och låna pengar till någon sjuk ränta. Då slipper jag åtminstone alla satans inkassobrev på ett tag.

Men visst är det sjukt. Även om det är självförvållat så är detta ett helvete som är så mycket större än livet själv. Värre på sätt och vis än ett fängelsestraff.

Men visst är det sjukt. Även om det är självförvållat så är detta ett helvete som är så mycket större än livet själv. Värre på sätt och vis än ett fängelsestraff.

Det här är värre än ett fängelsestraff. Man jobbar arslet av sig för att betala av lånen. Man har inga pengar över till sig själv. Psykologiskt mår man piss. Man vägrar umgås med vänner. Man äter inte rätt. Man slutar motionera. Listan kan göras längre...

Man är en del av samhället genom att man betalar skatt. Men det är allt. Man existerar bara på papperet.

Vi är utlämnade. Det är vårt fel. Men (!), varför måste det gå så långt? Varningssignalerna har varit få. Det måste helt enkelt vara så att man inte vill få ett slut på det här...

Kan inte annat än att hålla med.
Har socialt slutat att leva eftersom jag inte har pengar eller energi att göra något.
Är deprimerad och självmordsbenägen. Äter inte. Sover inte.
Livet är över.

Kan inte annat än att hålla med.
Har socialt slutat att leva eftersom jag inte har pengar eller energi att göra något.
Är deprimerad och självmordsbenägen. Äter inte. Sover inte.
Livet är över.

Jag känner lika. Men samtidigt måste man kämpa vidare. Jag tror framförallt att man kommer bli en troligt stark människa när det här är över. Jag hoppas i alla fall det. Om inte sjukdomar och stress hinner ta kål på en tills dess....

Jag har vänner som befinner sig djupt i skiten. Det gemensamma för oss alla är att vi bryr oss om våra familjer. Det är det som gör att vi orkar kämpa vidare.

Sedan en viktig sak till: Jag vägrar låta mig besegras av äckelbolagen som lever på oss.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp