• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Firstcard anmärkningar ?! Hjälp

Envanligdude

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
På mitt jobb förväntas man göra mycket utlägg ibland en hel och ibland utlägg som är dubbelt så stor än min månadslön .
Det är ett stort bolag och alla kollegor har antingen egna kreditkort . Eller kreditkort med personligt betalningsansvar via firstcard som firman pushar på .

jag har visserligen inga skulder längre men har haft katastrofalt dålig ekonomi fram till 1-1.5 år sedan med utmätning och väldigt mycket anmärkningar . Som fortfarande syns . Men är idag skuldfri helt och hållet .

Jag visste inte att det förväntades göras utlägg innan jag tog tjänsten . Och nu mår jag väldigt dåligt över hela utläggs biten .

känns ju rätt meningslöst att ens skicka in en förfrågan till firstcard . Men någon här som varit i liknande situation eller har erfarenhet kring hur man ska tackla det här ? Vad ska jag göra nu ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
441
Mottagna reaktioner
338
Poäng
477
Var med om en liknande situation för 15 år sedan.
Firman krävde att jag skulle ha ett kort från Handelsbanken. Sökte och blev nekad, jätte
pinsamt..
Det hela slutade med att ekonomi avdelningen ordnade ett kort åt mig.
Det är ju inte ovanligt med efterdyningar pga trasslig ekonomi, rekommenderar att du pratar med
din chef.
Ordnar sig nog
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 273
Poäng
997
Jobbigt läge :(
Jag skulle ta ett samtal med chefen om det, förklara läget och lyssna vad hen föreslår. Det är alltid bäst att köra med öppna kort då det kan uppstå situationer som är jobbiga även framöver.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp