Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fler som har ett vivus lån lån hos kronofogden!??

Har ett lån hos vivus som jag fick strul att betala tebax. 14 tusen som nu gått vidare till kronofogden. Har skrivit under påminelse föreläggandet nu och om 2 veckor kommer ja kuna betala 4 tusen sen 4 veckor efter de ska ja betala 6 tusen...sen hoppas ja kuna betala de sista med tredje månads lönen.

Min fråga är nu om nån mer haft en skuld hos vivus och hur snabba är dom egentligen o vilja ha sina pengar?? E livrädd att kronofogden ska komma hem o plocka grejer o ta av min lön efter att ja fått utslags brevet... :/ har panik

Senast ändrad:
Är i exakt samma situation och har löst det på följande vis för att slippa anmärkning och eventuellt hembesök.

1 Brev från kronofogden kom till mig
2 Avvaktade påminnelsen som kom efter ca 8 dagar
3 skrev på 4 dagar efter påminnelsen kom hem och angav dagen efter som datum
4 Man har från det påskrivna datumet 10 dagar på sig
5 dag 9 skrev jag till kronofogden att skulden är betald (vilket den inte var)
6 Skriver man så räknas det som att man bestrider och ärendet går tillbaka till Vivus
7 Betalat in ca 5000kr under 2 veckor men skulden är fortfarande ca 9000
8 Vivus kan ta detta till tingsrätt för att få dom men efter de gör det har man ju ytterligare 2-3 veckor på sig att betala

Meddela mej hur de går och om vivus hör av sig! Jag e mest orolig att efter själva utslaget att dom vill ha sina pengar då för det har dom ju rätt till...ja behöver iaf 2 till 3 månader på mej o betala av detta suck. Läste om kronofogdens hemsida att de första dom gör när dom ska driva in en skuld är kollar bank konton men ja har inge sparande där tyvärr...dock pensions pengar som e låsta elr nåt? För mej får dom gärna ta av de så kan ja spara om på nytt sen. Sen som nr 2 stod de löneutmätning men de stod även att dom kan gö besök i hemmet OCH löneutmätning samtidigt för o driva in en skuld suck. Hoppas verkligen vivus segar med detta så ja hinner betala av detta på 3 månader...

Dom vägra ju betalningsplan fast ja böna o bad om det. Därför ja inte ville bestrida för dom sa att nu när de ligger hos kronofogden funkar de inte me avbetalnings plan fick jag till svar...så tänkte dom ångrar sig väl inte sen heller:/ men dom kanske ångrar sig om dom ser att man betalat in halva skulden elr mer?:/

Men blir det utslag får du ju anmärkning och de kan börja driva in. Som jag gör slipper man såväl betalningsanmärkning som indrivning pga att det inte sker något utslag...

Meddela mej hur de går och om vivus hör av sig! Jag e mest orolig att efter själva utslaget att dom vill ha sina pengar då för det har dom ju rätt till...ja behöver iaf 2 till 3 månader på mej o betala av detta suck. Läste om kronofogdens hemsida att de första dom gör när dom ska driva in en skuld är kollar bank konton men ja har inge sparande där tyvärr...dock pensions pengar som e låsta elr nåt? För mej får dom gärna ta av de så kan ja spara om på nytt sen. Sen som nr 2 stod de löneutmätning men de stod även att dom kan gö besök i hemmet OCH löneutmätning samtidigt för o driva in en skuld suck. Hoppas verkligen vivus segar med detta så ja hinner betala av detta på 3 månader...

Dom vägra ju betalningsplan fast ja böna o bad om det. Därför ja inte ville bestrida för dom sa att nu när de ligger hos kronofogden funkar de inte me avbetalnings plan fick jag till svar...så tänkte dom ångrar sig väl inte sen heller:/ men dom kanske ångrar sig om dom ser att man betalat in halva skulden elr mer?:/
Vivus går med på avbetalningsplan om ärendet blivit dom i tingsrätt

Har ni haft avbetalningsplan med vivus som ni inte kunnat betala? För jag fick en avbetalningsplan med dom på 6 månader, 2250 kr i månaden.

Men OM jag bestrider ärendet då vad äre som händer då i själva processen? drar man ut på ärendet så de tar längre tid innan utslaget kommer? Ja har varit på vivus som fan om betalningsplan men dom ahr ju vägrat så varför skulle dom gå me på de nu lixom?:(

Om deja bestrider skickar kronofogden tebax ärendet till vivus då som har 3 veckor på sig o bestämma hur dom ska göra? o vägrar dom betalningsplan skickar dom de till tingsrätten som då ska bestämma??? o va händer då!? blir ja kallad dit???? uhuu:S usch fyfan ALDRIG MER SKA JA TA LÅN:(

Men OM jag bestrider ärendet då vad äre som händer då i själva processen? drar man ut på ärendet så de tar längre tid innan utslaget kommer? Ja har varit på vivus som fan om betalningsplan men dom ahr ju vägrat så varför skulle dom gå me på de nu lixom?:(

Om deja bestrider skickar kronofogden tebax ärendet till vivus då som har 3 veckor på sig o bestämma hur dom ska göra? o vägrar dom betalningsplan skickar dom de till tingsrätten som då ska bestämma??? o va händer då!? blir ja kallad dit???? uhuu:S usch fyfan ALDRIG MER SKA JA TA LÅN:(

Läs på om bestridande i hjälptråden. Ansträng dig lite!!!!

Okej ja jag får ta o läsa där då..

Tussan, jag är i exakt samma sits som dig! Mitt Vivus lån har gått till tingsrätten eftersom jag har bestridit skulden. Mailade Vivus idag, och de sa att de kommer att gå med på en avbetalningsplan när tingsrätten kommit fram till en dom. Jag vet inte heller hur jag ska göra, jag vill för allt i världen INTE få en anmärkning! Jag fick brev förra veckan från tingsrätten om en förenklad delgivning, sitter här som ett fån och vet inte vad man ska göra. Ska ringa tingsrätten imorgon för att fråga! Hoppas som sagt att jag får en avbetalning utan anmärkning när dom har kommit!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp