Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fler som har ett vivus lån lån hos kronofogden!??

Har nu bekräftat delgivnings papperet jag fått och medgett skulden. Fick en kontakt person på vivus som ja skulle kontakta sa tingsrätten o be om avbetalningsplan. Har ringt henne men ingen svarar så har nu mailat och sagt att jag medgett skulden o vill ha en avbetalningsplan om detta går o ordna... så nu väntar man nervöst:( man undrar ju hur långt tid detta kommer ta innan man får svar:(

Jag hade ett lån på "Vivus" förut,men när jag hade hållit på med förlängning av lånet i nästan 1 år,så hörde dom av sig och erbjöd mig en avbetalningsplan.Jag blir förvånad när jag läser vissa inlägg här på forumet,att inte alla får samma chans.Men dom kanske har ändrat något sedan jag var kund hos dom?.Lycka till i alla fall "Tussan".

Jag har nu skrivit under delgivnings kvittot till tingsrätten att ja mottagit deras brev och har även medgett skulden. Tingsrätten har nu meddelat vivus om att jag vill ha en avbetalningsplan o ja kontaktade dom igår o fick prata me en jätte trevlig tjej o de va inga problem med avbetalningsplan! Bara skulden blev fastställd hos tingsrätten först så dom har rätt o driva in den ifall ja missköter avbetalningsplanen. Jag blev så glad när jag lagt på luren att ja bröt ihop o satt o böla en timme haha..sån lättnad...

Jag har nu skrivit under delgivnings kvittot till tingsrätten att ja mottagit deras brev och har även medgett skulden. Tingsrätten har nu meddelat vivus om att jag vill ha en avbetalningsplan o ja kontaktade dom igår o fick prata me en jätte trevlig tjej o de va inga problem med avbetalningsplan! Bara skulden blev fastställd hos tingsrätten först så dom har rätt o driva in den ifall ja missköter avbetalningsplanen. Jag blev så glad när jag lagt på luren att ja bröt ihop o satt o böla en timme haha..sån lättnad...

Hur ser avbetalningsplanen ut som du fick? Belopp per månad?

Jag vet inte alls hur mkt ja kommer få betala per månad då dom inte hört av sig ang det än:) tingsrätten måste gö så de blir en dom först elr va de kallas...men när ja prata me viv6s så lova dom en avbetalnings plan så fort de blitt en dom:) men jag har på 12 tusen nu o skulle ja få ett litet belopp varje månad på tex 1700 så kommer ja betala in extra om man får dom månaderna ja jobbar mer o får ut mer...

Jag har ända till den 18 sept på mig att hinna betala in min Vivus skuld, först då ska tingsrätten ta tag i mitt ärende. Mycket trevlig personal på tingsrätten som förklarade att om jag betalar in skulden innan det datumet så läggs allt ner, och det kommer jag att hinna göra. Känns väldigt skönt!

Men jag fundera över om man inväntar en dom ändå från tingsrätten, och får en avbetalningsplan med Vivus efter domen, blir det en betalningsanmärkning då?

Jag har ingen aning om de blir betalnings anmärkning elr inte men de struntar ja i då ja redan har så många nu pga av ja satt rejält i skiten. De här e sista skiten jag har nu...12 tusen på vivus sen efter de är allt bortbetalt o då blire börja om på ny kula o öppna sparkonto:)

Hej tussan, jag är i exakt samma situation som dig med lån hos onea hos tingsrätt. För en vecka sedan fick jag också svar på att de går med på en avbetalningsplan. Jag vet precis vilken lättnad du pratar om. Det blir ingen betalningsanmärkning av dom från tingsrätt. Endast om du inte följer planen då kan de skicka den till kfm för indrivning av fastställd skuld.

Hur mkt hade du lån på då?:/ Ja de blev en jäkla lättnad.....nu väntar ja bara på att tingsrätten ska fastställa så de blir en dom. Sen vet ja inte exat hur mkt de blir varje månad?:/ har på 12 tusen...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp