Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fler som har ett vivus lån lån hos kronofogden!??

När får man anmärkningen om det blir så? Slipper man den om man kan betala när man får från kfm? Hur är processen om jag bestrider?

Först får du hem ett delgivnings kvitto från kronofogden,du kan vänta tills du får andra påminelsen o skriva på o skicka in. O då måste du skriva under o skicka in när du fått andra påminelsen...ananrs kommer en kronofogd man o söker upp dig o ber dej skriva under kvittot. Att du skriver under betyder bara att du erkänner att du har en skuld där o inge annat..o du får ingen anmärkning/prick då..du har ca 18 dagar på dej o betala från att du skrivit under delgivnings kvittot o skickat in. Betalar du inte beloppet inom dom dagarna då får du en anmärkning/prick och då får du hem ett brev där det står "utslag" då betyder de att du fått en anmärkning och kronofogden har rätt att driva in skulden o då kan du senare få ett brev där det står "skuld att betala" då måste du betala de om inte? då driver kronofogden in den på nå vis..första hans går dom efter vad man ahr på banken o har du månadslön då blire löneutmätning i förstahand om dom bedömmer att du kan betala av de på tre månader... Men bestrider du ärendet då dröjer de bra länge innan du får en prick..för precessen tar tid.

Om du ska bestrida då skriver du under delgivnings kvittot me namn o datum sen skriver du bara "jag bestrider detta ärende". Och när kronofogden får tebax papperet så skickar dom det vidare till dom du har skulden hos sen är de upp till dom du har skulden hos hur dom vill göra. Hur långt tid det tar är helt olika. Det kan oxå bli så att dom du ahr skulden hos kan skicak de vidare till tingsrätten o då blir du kallad dit o så försöker man komma överänns över något vettigt. Elr så kan de bli så att tingsrätten bedömmer att skulden ska drivas in o du får en viss tid på dej o skaffa fram pengarna, de där e så olika...hur långt tid de kan ta osv.

Senast ändrad:
Antar att det funkar på liknande sätt med Eadycredit (avida inkasso) eller?

Usch hatar detta...inte bestämt mig hur jag ska göra än. Betalade in ett månadsbelopp till vivus...tror ni det göra att jag kan förhala allt ytterligare? Funderar på att maila dom å skriva nåt om att jag missade att jag skulle betala dubbelt osv för å se om dom kan gå med på nåt trots allt när dom ser att jag betalt en del....
Va tror ni?

Skulle passa mig för att bestrida till tingsrätten då man hängs
ut på Lexbase som en kriminell.

p79,vivus e ganska hårda med avbetalningsplan dvs följer man den inte så skickar dom de direkt för indrivning hos kronofogden. De enda du kan göra är att försöka prata me dom o seo m ni kan komma fram till någon lösning..annars bestrida ärendet då vinner du lite tid o kanske man betala in...

p79,vivus e ganska hårda med avbetalningsplan dvs följer man den inte så skickar dom de direkt för indrivning hos kronofogden. De enda du kan göra är att försöka prata me dom o seo m ni kan komma fram till någon lösning..annars bestrida ärendet då vinner du lite tid o kanske man betala in...

Märkte att dom va stenhårda!!! Men lyckades betala hela till dom....nu funderar jag på att släppa Easycredit istället....får se om jag kan få till nåt med dom istället.....

är avida som är inkasso till easycredit. så 3 månader borde du kunna få till det fick jag på mitt ärende

Senast redigerad av en moderator:
är avida som är inkasso till easycredit. så 3 månader borde du kunna få till det fick jag på mitt ärende

Japp...har fått på 3 månader men ska betala över 4000 kr per månad å vet inte om jag får ihop den summan nu för att kunna betala det som skulle vart betalt sista juli....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp