Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Flytta till dk med skulder

Medlem
Poäng: 26
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Jag har lyckats samla på mig 1 miljon i skulder till banker pga massa olika grejer. Jag är trött på allting här i Sverige och min ekonomi är ej hållbart och orkar inte leva på extistensminimum i flera år i mina unga dagar.

Har fått ett hyfsat bra jobb i Danmark och kommer med stor sannolikhet flytta dit. Som jag förstått det så kan inte kronofogden dra in mina pengar där. Tanken är att göra rätt för mig och betala av mina skulder i Sverige om några år när jag har de lite mer stabilit i dk.

Har några frågor jag gärna skulle vilja ha svar på om någon vill dela med sig av det.

Är det möjligt köpa sig en bostad i dk utan att kronofogden blandar in sig?

Jag är folkbokförd hos min pappa i Sverige, måste jag registrera nånstans vart jag flyttar i dk?

Begår jag ett brott? Om jag förstått de rätt så är det inte brottsligt med skulder till banker. Har ej skatteskulder.

Tar gärna emot lite tips o trix med tack.

Jag har lyckats samla på mig 1 miljon i skulder till banker pga massa olika grejer. Jag är trött på allting här i Sverige och min ekonomi är ej hållbart och orkar inte leva på extistensminimum i flera år i mina unga dagar.

Har fått ett hyfsat bra jobb i Danmark och kommer med stor sannolikhet flytta dit. Som jag förstått det så kan inte kronofogden dra in mina pengar där. Tanken är att göra rätt för mig och betala av mina skulder i Sverige om några år när jag har de lite mer stabilit i dk.

Har några frågor jag gärna skulle vilja ha svar på om någon vill dela med sig av det.

Jag är folkbokförd hos min pappa i Sverige, måste jag registrera nånstans vart jag flyttar i dk?

Begår jag ett brott? Om jag förstått de rätt så är det inte brottsligt med skulder till banker. Har ej skatteskulder.

Du kan börja med att googla "folkbokföringsbrott"

Du kan börja med att googla "folkbokföringsbrott"
Googlade ser inga konstigheter där, man kan ha dubbel bosättning o man kan va folkbokförd i utlandet också, och det ska registreras till utlandet att man bosätter sig där. Då är min nästa fråga, om danska myndigheter delar med sig av uppgifter till Sverige om min bosättning där? Även om dem gör det har jag svårt att se att kf försöker dra in skulderna från dk

Jag är trött på allting här i Sverige och min ekonomi är ej hållbart och orkar inte leva på extistensminimum i flera år i mina unga dagar.
Det är inte mycket bättre i Danmark heller.
Med tanke vårt nära samarbete med Danmark och Norge kan jag tänka mig att man delar information bland myndigheter kring folk som bryter mot svensk lag, men jag har inga bevis för detta.

Tycker dock det är märkligt beteende att fly sina konsekvenser av sina handlingar och inte gör rätt för sig.

Kronofogden gör inget i Danmark

Någon har skrivit här att man skriver sig på en adress där man saknar ”fysisk” brevlåda!
att man ej anmäla sin flytt till skatteverket.
Att man ej vara skriven hos anhöriga annars KRF tar deras saker.
att man ska ta bort Kivra å allt social media
Förnya sitt pass innan för finns risk att du blir delgiven genom polisen

Det är inte mycket bättre i Danmark heller.
Med tanke vårt nära samarbete med Danmark och Norge kan jag tänka mig att man delar information bland myndigheter kring folk som bryter mot svensk lag, men jag har inga bevis för detta.

Tycker dock det är märkligt beteende att fly sina konsekvenser av sina handlingar och inte gör rätt för sig.

Jag förstår att det kan klämma lite på tårna på vissa, som jag skrev så ska jag försöka göra rätt för mig när mitt liv blir lite mer stabilt. Lönerna är bättre i danmark, så att om det skulle vara sämre där för min del de tvivlar jag på. Jag vill bara må bra och inte känna stress över min ekonomi och det kommer jag kunna göra där.

Någon har skrivit här att man skriver sig på en adress där man saknar ”fysisk” brevlåda!
Passa på att operera ansiktet så att ingen känner igen dig.

Man kan gräva ner sig i en grotta 4 mil nordöst om typ Sollefteå också. Det kommer också funka om man vill krångla.

Jag förstår att det kan klämma lite på tårna på vissa, som jag skrev så ska jag försöka göra rätt för mig när mitt liv blir lite mer stabilt. Lönerna är bättre i danmark, så att om det skulle vara sämre där för min del de tvivlar jag på. Jag vill bara må bra och inte känna stress över min ekonomi och det kommer jag kunna göra där.
Du kan också skaffa företag i Sverige och fakturera dina kunder med utländskt bankkonto. Så slipper du flytta utomlands.

Hjälper du mig å få 1 mille så får du 200k

Tänk på att skulden kommer att växa, kanske avsevärt beroende på vilken ränta du har, under tiden du inte betalar.

Lätt att googla om saken - se ovan länk så får du svar på frågan om vad som sker om man flyr utomlands för att undkomma sina skulder.

Jag förstår att det kan klämma lite på tårna på vissa
Klämma på tårna? Utveckla gärna.

Jag har liksom många andra här levt på existensminimum och visst det är tufft men man lever inte heller på nudlar, bröd och vatten.
TS säger sig vara ung så jag generaliserar lite och antar hen vill kunna köpa nya materiella ting.
Köper inte direkt argumentet att man har högre löner i Danmark, må väl vara sant i den direkt jämförelse med samma typ av jobb i Sverige men dom har med största sannolikhet högre levnadskostnader.

Mitt tips är skaffa dig ett bra betalt och stabilt jobb och gör rätt för dig, som alla andra. Att fly sina problem löser inget, likt väl som @Lize belyser så kommer ditt skuldberg bli större med tid pga avgifter och räntor, med förutsättningen att du avser göra rätt för dig i framtiden.

Vad du gör, skiter jag i. Jag finner bara en viss ironi att fråga ett forum om lån och skulder hur man ska.. fly sina skulder. Himlar med ögonen varje gång jag läser en tråd på det temat.

Senast ändrad:
Klämma på tårna? Utveckla gärna.

Jag har liksom många andra här levt på existensminimum och visst det är tufft men man lever inte heller på nudlar, bröd och vatten.
TS säger sig vara ung så jag generaliserar lite och antar hen vill kunna köpa nya materiella ting.
Köper inte direkt argumentet att man har högre löner i Danmark, må väl vara sant i den direkt jämförelse med samma typ av jobb i Sverige men dom har med största sannolikhet högre levnadskostnader.

Mitt tips är skaffa dig ett bra betalt och stabilt jobb och gör rätt för dig, som alla andra. Att fly sina problem löser inget, likt väl som @Lize belyser så kommer ditt skuldberg bli större med tid pga avgifter och räntor, med förutsättningen att du avser göra rätt för dig i framtiden.

Vad du gör, skiter jag i. Jag finner bara en viss ironi att fråga ett forum om lån och skulder hur man ska.. fly sina skulder. Himlar med ögonen varje gång jag läser en tråd på det temat.
Jag undrar bara varför banker å kreditinstituten ej hjälpa folk som ej kan betala?
det är grymt att sparka de som är nere, folk som har problem med spel eller annat sätt.
Banker är farliga mot folket mer än ryssarna

Jag undrar bara varför banker å kreditinstituten ej hjälpa folk som ej kan betala?
det är grymt att sparka de som är nere, folk som har problem med spel eller annat sätt.
Vad anser du en bank eller kreditinstitut ska göra, som dom inte redan gör?
Vad jag upplevt har många varit hjälpsamma på den tiden jag hade sämre ställt och hade skulder till inkasso och kfm.

Hur vill du ha hjälp?
"Nä, det är lugnt, vi efterskänker din skuld, du har ju så många"

Banker är endast farliga för dem som inte kan betala tillbaka sina skulder. Vill man undvika den "faran" så är ju alternativen att strunta i att ta lån, eller betala tillbaka enligt det avtal som man tecknat.

Hur vill du ha hjälp?
"Nä, det är lugnt, vi efterskänker din skuld, du har ju så många"
Genom att hjälpa skuldsatta som vill verkligen gör rätt för sig å att samla sina lån å krediter utan massa krav å kreditupplysningar. Man ser ju på tv hur de beviljas lån After de blivit förnedrade på tv å hela folket skrattat åt dem.
swedbank anklagades för fan för penningtvätt enligt media. Så gör många andra med

Genom att hjälpa skuldsatta som vill verkligen gör rätt för sig å att samla sina lån å krediter utan massa krav å kreditupplysningar. Man ser ju på tv hur de beviljas lån After de blivit förnedrade på tv å hela folket skrattat åt dem.
swedbank anklagades för fan för penningtvätt enligt media. Så gör många andra med
Vad tror du aktieägarna skulle säga om dylik välgörenhet?

Dagen när en bank lånar ut pengar utan "massa krav och kreditupplysningar" hoppas jag aldrig kommer. Fullt så intressade är inte övriga kunder i bankerna av att täcka förlusterna...

Dagen när en bank lånar ut pengar utan "massa krav och kreditupplysningar" hoppas jag aldrig kommer. Fullt så intressade är inte övriga kunder i bankerna av att täcka förlusterna...
Eller aktieägarna för den delen

2008 då? Har inte folket räddat bankerna från att gå i konkurs?

2008 då? Har inte folket räddat bankerna från att gå i konkurs?
Ett fungerande bankväsende och kreditsystem är ganska vitalt i dagens samhälle, det var väl en bank som gick omkull om jag minns rätt, och man lastade in en god slant i Swedbank. En ganska billig lösning ändå i förhållande till följderna om Swedbank hade gått i konkurs.
Jag ser heller inte riktigt sambandet, pga att en bank räddades från konkurs för snart 15 år sedan, så borde alla banker låna ut pengar till de som vill, helt oavsett om dom har minsta möjlighet att betala tillbaka eller inte?

Dagen när en bank lånar ut pengar utan "massa krav och kreditupplysningar" hoppas jag aldrig kommer
Sen finns ju redan alla dessa aktörer som faktiskt lånar ut pengar mot betydligt lägre krav än bankerna.
De är ju inte heller så populära här. "Utnyttjar utsatta" osv.

Sen finns ju redan alla dessa aktörer som faktiskt lånar ut pengar mot betydligt lägre krav än bankerna.
De är ju inte heller så populära här. "Utnyttjar utsatta" osv.

Dom är "bra och lätta" fram till dom vill ha pengarna tillbaka via inkasso eller kronofogden, då utnyttjas de utsatta.

Risken är att din pappa får besök av kfm om du är skriven där.

Intressant diskussion!
Jag anser dock att hade inte alla dessa 100+ företag funnits som lånar ut pengar utan BARA de 4 stora "tråkiga" bankerna, så hade nog många här inne haft en bättre ekonomi än vad gemene man har här inne, hade jag fått nej istället för ja på alla aktörer jag har haft och har genom åren hade jag haft råd med en kontantinsats till ett hus nu, med tanke på hur mycket pengar man betalar i ränta per år. det är hemskt när man tänker på det. DOCK alla som har jobb, GRATTIS ni är betrodda och har oftast låg risk och god kreditvärdighet, men hamnar man snett och blir arbetslös så är man inte värd vatten i bankens ögon, man är en skurk och kan absolut inte samla alla de där lånen man var tvungen att ta för att klara sig.

Intressant diskussion!
Jag anser dock att hade inte alla dessa 100+ företag funnits som lånar ut pengar utan BARA de 4 stora "tråkiga" bankerna, så hade nog många här inne haft en bättre ekonomi än vad gemene man har här inne, hade jag fått nej istället för ja på alla aktörer jag har haft och har genom åren hade jag haft råd med en kontantinsats till ett hus nu, med tanke på hur mycket pengar man betalar i ränta per år. det är hemskt när man tänker på det. DOCK alla som har jobb, GRATTIS ni är betrodda och har oftast låg risk och god kreditvärdighet, men hamnar man snett och blir arbetslös så är man inte värd vatten i bankens ögon, man är en skurk och kan absolut inte samla alla de där lånen man var tvungen att ta för att klara sig.
Va?
Tror du har missat bankernas affärsidé och riskanalyser.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp